УКРАЇНА


ЛЬВІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Рішення126


від 01/30/2024

Про затвердження Положення про департамент фінансової політики Львівської міської ради та його структури



Відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“, на виконання ухвал міської ради від 04.02.2021 № 32 “Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів“, від 08.07.2021 № 1081 “Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради“, від 27.12.2023 № 4293 “Про внесення змін до ухвали міської ради від 04.02.2021 № 32 “Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів“ і від 27.12.2023 № 4294 “Про внесення змін до ухвали міської ради від 08.07.2021 № 1081 “Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради“, враховуючи рішення виконавчого комітету від 16.01.2024 № 67 “Про затвердження Типових положень про департамент та управління Львівської міської ради“, виконавчий комітет вирішив:


1. Затвердити:
1.1. Положення про департамент фінансової політики Львівської міської ради (додаток 1).
1.2. Структуру департаменту фінансової політики Львівської міської ради (додаток 2).
2. Вважати рішення виконавчого комітету від 23.12.2022 № 1281 “Про затвердження Положення про департамент фінансової політики Львівської міської ради та його структури“ таким, що втратило чинність.
3. Встановити, що це рішення набирає чинності з 01 квітня 2024 року.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови – заступника міського голови з економічного розвитку.



Львівський міський голова Андрій САДОВИЙ



Додаток 1

Затверджено
рішенням виконкому
від 30.01.2024 № 126

ПОЛОЖЕННЯ
про департамент фінансової політики Львівської міської ради

1. Загальні положення

1.1. Департамент фінансової політики Львівської міської ради (надалі – департамент) є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 04.02.2021 № 32 “Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів“, утвореним відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“.
1.2. Департамент є підзвітним і підконтрольним міській раді, виконавчому комітету міської ради, Львівському міському голові та підпорядкованим першому заступнику міського голови – заступнику міського голови з економічного розвитку.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету, розпорядженнями Львівського міського голови, цим Положенням, іншими нормами законодавства України.
1.4. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства України та установах банків державного сектору, штампи і бланки, право набувати майнових і немайнових прав та обов’язків, право виступати позивачем і відповідачем, третьою особою, яка заявляє / не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача / відповідача у судах від свого імені, печатку з зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
1.5. Департамент є правонаступником управління фінансів департаменту фінансової політики.
1.6. Повне найменування департаменту: департамент фінансової політики Львівської міської ради.
1.7. Юридична адреса департаменту: пл. Ринок, 1, м. Львів, 79008.
2. Основні завдання

2.1. Основними завданнями департаменту є:
2.1.1. Здійснення організаційно-функціональних повноважень у фінансовій сфері з метою забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку Львівської міської територіальної громади, ефективного використання її фінансових ресурсів.
2.1.2. Складання прогнозу бюджету Львівської міської територіальної громади і проєкту бюджету Львівської міської територіальної громади, забезпечення його виконання відповідно до вимог бюджетного законодавства.
2.1.3. Аналіз та оприлюднення показників бюджету Львівської міської територіальної громади, забезпечення відкритості інформації, прозорості рішень про бюджет.
2.1.4. Впровадження інноваційних практик у бюджетному процесі, у тому числі гендерно орієнтованого підходу у процесі планування, виконання та звітування про виконання бюджетних програм головними розпорядниками бюджетних коштів та іншими учасниками бюджетного процесу.
2.1.5. Сприяння залученню на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій Львівської міської територіальної громади незалежно від форм власності і коштів населення, а також бюджетних коштів на будівництво, розширення, ремонт та утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури та на заходи щодо охорони навколишнього природного середовища.
2.1.6. Аналіз надходжень до бюджету Львівської міської територіальної громади в розрізі платників.
2.1.7. Управління місцевим та гарантованим Львівською міською територіальною громадою боргом.
3. Структура та організація роботи

3.1. Департамент очолює директор, якого призначає на посаду та звільняє з посади Львівський міський голова за поданням першого заступника міського голови – заступника міського голови з економічного розвитку у порядку, визначеному законодавством.
Директор департаменту безпосередньо підпорядкований першому заступнику міського голови – заступнику міського голови з економічного розвитку, йому підконтрольний та підзвітний.
3.2. Структура департаменту:
3.2.1. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
3.2.1.1. Управління бюджету.
3.2.1.2. Управління адміністрування місцевих та залучених фінансів.
3.2.1.3. Відділ обліку, звітності та організаційного забезпечення.
3.2.1.4. Відділ моніторингу та контролю за використанням бюджетних коштів.
3.2.1.5. Сектор прозорості бюджету.
3.3. Структурні підрозділи департаменту (управління, відділи, сектори) очолюють начальники (завідувачі), яких призначає на посади та звільняє з посад директор департаменту у порядку, визначеному законодавством, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету.
3.4. Директор департаменту має трьох заступників (у тому числі одного заступника, який не очолює управління), яких призначає на посади та звільняє з посад Львівський міський голова за поданням директора департаменту фінансової політики у порядку, визначеному законодавством.
Заступники директора департаменту виконують функції та здійснюють повноваження відповідно до розподілу обов’язків, визначених директором департаменту.
Інших працівників департаменту призначає на посади та звільняє з посад директор департаменту (крім заступника начальника управління – начальника бюджетного відділу управління бюджету департаменту фінансової політики).
3.5. Департамент видає накази організаційно-розпорядчого характеру.
3.6. Директор департаменту:
3.6.1. Здійснює керівництво діяльністю департаменту, несе персональну відповідальність перед міською радою, Львівським міським головою, виконавчим комітетом, першим заступником міського голови – заступником міського голови з економічного розвитку за виконання покладених на департамент завдань.
3.6.2. Організовує роботу та визначає міру відповідальності керівників структурних підрозділів департаменту.
3.6.3. У процесі реалізації завдань та функцій департаменту забезпечує взаємодію департаменту з іншими виконавчими органами міської ради.
3.6.4. Організовує виконання рішень міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень Львівського міського голови.
3.6.5. Підписує видані у межах компетенції департаменту накази, організовує перевірку їх виконання.
3.6.6. Призначає на посади та звільняє з посад працівників департаменту, організовує та проводить конкурси на заміщення вакантних посад у департаменті, забезпечує ведення особових справ, встановлює посадові оклади, надбавки і доплати, присвоює ранги, вирішує питання преміювання, надання відпусток, допомоги для оздоровлення при наданні щорічної відпустки та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, службових відряджень, проведення оцінки виконання працівниками посадових обов’язків, застосування заходів дисциплінарного впливу та дисциплінарних стягнень тощо.
3.6.7. Для заступників директора департаменту визначає міру відповідальності, вирішує питання преміювання, службових відряджень, надання відпусток, допомоги для оздоровлення при наданні щорічної відпустки та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.
3.6.8. Для керівників структурних підрозділів, їх заступників та інших працівників департаменту вирішує питання преміювання, встановлення надбавок, доплат, присвоєння рангів, службових відряджень, надання відпусток, допомоги для оздоровлення при наданні щорічної відпустки та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.
4. Компетенція департаменту

4.1. До компетенції департаменту належать такі повноваження:
4.1.1. Реалізація політики, визначеної Львівським міським головою, міською радою та її виконавчим комітетом відповідно до компетенції, і реалізація прийнятих ними рішень.
4.1.2. Здійснення у частині наданої компетенції делегованих органам місцевого самоврядування та їх виконавчим органам повноважень.
4.1.3. Підготовка і подання на розгляд міської ради, виконавчого комітету стратегії розвитку Львівської міської територіальної громади у профільній сфері, пропозицій для складання та реалізації місцевих програм.
4.1.4. Підготовка проєктів ухвал міської ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень Львівського міського голови, проведення експертизи та візування проєктів актів відповідно до компетенції.
4.1.5. Затвердження штатного розпису у межах встановленої чисельності і структури департаменту, та кошторису у межах передбачених бюджетних асигнувань на відповідний рік.
4.1.6. Розпорядження коштами бюджету Львівської міської територіальної громади у межах встановлених бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів.
4.1.7. Координація діяльності та контроль за роботою підпорядкованих структурних підрозділів.
4.1.8. Організація та проведення у встановленому порядку аукціонів, конкурсів, публічних закупівель, укладення договорів з підприємствами, установами та організаціями, а також іншими суб’єктами господарювання. Укладення господарських та інших договорів.
4.1.9. Залучення на договірних засадах у порядку, визначеному законодавством України, коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення на будівництво, ремонт і утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури та на заходи щодо охорони довкілля та історичного середовища.
4.1.10. Здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.
4.1.11. Забезпечення доступу до публічної інформації, розпорядником якої є департамент.
4.1.12. Розгляд звернень громадян, підприємств, установ та організацій. Забезпечення вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян.
4.1.13. Розгляд депутатських запитів та звернень народних депутатів України, депутатських запитів, запитань та звернень депутатів місцевих рад.
4.1.14. Представництво інтересів департаменту в органах державної влади, підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності безпосередньо директором департаменту або іншою особою на підставі виданої директором департаменту довіреності.
4.1.15. Представництво інтересів департаменту у зв’язках із зарубіжними муніципальними установами та іншими організаціями.
4.1.16. Звернення до суду у порядку, встановленому законодавством України, у тому числі з позовними заявами про визнання незаконними актів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
4.1.17. Списання з балансу комунального майна (основних фондів) департаменту у порядку, встановленому міською радою.
4.1.18. Сприяння діяльності органів суду, прокуратури, юстиції, служби безпеки, Національної поліції України, Національного антикорупційного бюро України, адвокатури і Державної кримінально-виконавчої служби України.
4.1.19. Реалізація повноважень місцевого фінансового органу відповідно до Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
4.1.20. Загальна організація та управління виконанням бюджету Львівської міської територіальної громади, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету згідно з вимогами бюджетного законодавства України.
4.1.21. Здійснення функції зі складання прогнозу бюджету Львівської міської територіальної громади, складання, виконання бюджету Львівської міської територіальної громади, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інших функцій, пов’язаних з управлінням коштами бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.22. Доведення до головних розпорядників коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів, інструкції з підготовки бюджетних пропозицій та орієнтовних граничних показників видатків бюджету Львівської міської територіальної громади та надання кредитів з бюджету Львівської міської територіальної громади на середньостроковий період.
4.1.23. Прийняття рішення про включення бюджетних пропозицій головних розпорядників коштів до прогнозу бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.24. Подання на розгляд виконавчого комітету прогнозу бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.25. Прийняття рішення про включення бюджетного запиту до пропозиції проєкту бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.26. Подання на розгляд виконавчого комітету проєкту бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.27. Затвердження розпису бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.28. Погодження мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету, штатних розписів виконавчих органів міської ради і кошторисів.
4.1.29. Фінансування у встановленому порядку видатків з бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.30. Погодження паспортів бюджетних програм.
4.1.31. Організація роботи для здійснення повноважень щодо обслуговування коштів бюджету Львівської міської територіальної громади у частині бюджету розвитку та власних надходжень бюджетних установ в установах банків державного сектору, ведення обліку і складання звітності про виконання бюджету щодо таких коштів.
4.1.32. Надання офіційного висновку про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) бюджету Львівської міської територіальної громади для прийняття рішення про внесення змін до бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.33. Подання на розгляд виконавчого комітету проєктів рішення про внесення змін до ухвали міської ради, рішення виконавчого комітету про бюджет Львівської міської територіальної громади у разі необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування) та в інших випадках, передбачених бюджетним законодавством України.
4.1.34. Аналіз звітів про виконання бюджету Львівської міської територіальної громади та інших фінансових звітів, поданих органами Казначейства України.
4.1.35. У встановленому законодавством України порядку отримання від центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, банків та інших фінансових установ усіх форм власності пояснень, матеріалів та інформації з питань, які виникають під час складання, розгляду, затвердження і виконання бюджету Львівської міської територіальної громади та звітування про його виконання.
4.1.36. Інформування про хід виконання бюджету Львівської міської територіальної громади у поточному бюджетному періоді та про підсумки виконання бюджету Львівської міської територіальної громади за рік.
4.1.37. Погодження проєктів актів Львівської міської ради та виконавчого комітету, пов’язаних зі складанням і виконанням бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.38. Узагальнення інформації стосовно здійснення контролю за дотриманням вимог бюджетного законодавства України та інших нормативно-правових актів щодо цільового використання бюджетних коштів.
4.1.39. Отримання від органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, місячних та квартальних звітів у галузевому і територіальному розрізі та у розрізі джерел доходів і форм власності.
4.1.40. Аналіз виконання дохідної частини бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.41. Організація роботи з планування і прогнозування доходів бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.42. Загальне методичне керівництво, розробка вказівок і форм з питань складання проєкту бюджету Львівської міської територіальної громади, координація діяльності учасників бюджетного процесу.
4.1.43. Підготовка аналітичних доповідних записок про стан виконання дохідної частини бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.44. Узагальнення інформації про надходження місцевих податків та зборів до бюджету Львівської міської територіальної громади у розрізі платників.
4.1.45. Узагальнення матеріалів про виконання бюджету розвитку бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.46. Загальна організація роботи з систематизації окремих показників економічного розвитку Львівської міської територіальної громади щодо надходження податків і зборів для прогнозування доходів бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.47. Координація діяльності органів, які контролюють справляння надходжень бюджету щодо виконання визначених для бюджету Львівської міської територіальної громади показників доходів бюджету.
4.1.48. Здійснення місцевих зовнішніх запозичень шляхом отримання кредитів (позик) від міжнародних фінансових організацій відповідно до рішень, прийнятих міською радою.
4.1.49. Опрацювання рішень виконавчого комітету та ухвал міської ради щодо здійснення місцевих запозичень до бюджету Львівської міської територіальної громади; щодо надання місцевих гарантій Львівською міською радою для забезпечення виконання боргових зобов’язань комунальних підприємств міста.
4.1.50. Подання документів до Міністерства фінансів України для здійснення місцевих запозичень, надання місцевих гарантій відповідно до рішень, прийнятих міською радою.
4.1.51. Здійснення правочину з місцевим боргом, у тому числі обмін, випуск, купівлю, викуп та погашення місцевих боргових зобов’язань відповідно до рішень, прийнятих міською радою.
4.1.52. Відповідно до рішення конкурсної комісії з розміщення тимчасово вільних коштів на рахунках бюджету Львівської міської територіальної громади на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів бюджету Львівської міської територіальної громади на вкладних (депозитних) рахунках або шляхом придбання цінних паперів, емітованих Львівською міською радою, з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду або шляхом придбання державних цінних паперів.
4.1.53. Укладання договорів з суб’єктами господарювання про погашення заборгованості суб’єкта господарювання перед бюджетом Львівської міської територіальної громади при наданні місцевої гарантії.
4.1.54. Узагальнення інформації щодо місцевого боргу та гарантованого Львівською міською територіальною громадою місцевого боргу.
4.1.55. Забезпечення у встановленому порядку фінансування заходів цивільного захисту, робіт із запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
4.1.56. Подання пропозицій щодо створення резервного фонду бюджету Львівської міської територіальної громади.
4.1.57. Контроль за дотриманням бюджетного законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу.
4.1.58. Застосування попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушень бюджетного законодавства.
4.1.59. Прийняття рішення про застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства у межах встановлених повноважень (зупинення операцій з бюджетними коштами, призупинення бюджетних асигнувань, зменшення бюджетних асигнувань, повернення бюджетних коштів до місцевого бюджету).
5. Права департаменту

5.1. Для реалізації завдань та виконання повноважень, передбачених цим Положенням, іншими нормативними актами, департамент має право:
5.1.1. Залучати фахівців органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, які належать до його компетенції.
5.1.2. Здійснювати контроль, проводити перевірки, інспекції та аналітичну роботу з питань, які належать до його компетенції.
5.1.3. Отримувати у встановленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань.
5.1.4. Отримувати у встановленому порядку від посадових осіб міської ради документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
5.1.5. Скликати у встановленому порядку наради з питань, які належать до його компетенції.
5.1.6. Брати участь у засіданнях виконкому, інших дорадчих і колегіальних органів, нарадах, які проводяться у міській раді.
5.1.7. Залучати працівників виконавчих органів міської ради для підготовки проєктів нормативних актів та інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводить департамент відповідно до покладених на нього обов’язків.
5.1.8. Заслуховувати звіти про роботу керівників підпорядкованих структурних підрозділів.
5.1.9. Звертатись до суду у порядку, встановленому законодавством України, у тому числі з позовними заявами про визнання незаконними актів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
5.1.10. Вносити подання до відповідних органів про притягнення до відповідальності посадових осіб, які ігнорують законні вимоги та рішення міської ради, її виконавчих органів, прийняті у межах їх повноважень.
5.1.11. Утворювати комісії та робочі групи, брати участь у роботі комісій та робочих груп, утворених актами міської ради, виконавчого комітету, Львівського міського голови.
5.1.12. Брати участь у конференціях, семінарах, круглих столах тощо, сприяти у межах компетенції у їх проведенні.
6. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення
діяльності департаменту

6.1. Департамент утримується за рахунок коштів бюджету Львівської міської територіальної громади.
6.2. Кошторис департаменту затверджує перший заступник міського голови – заступник міського голови з економічного розвитку.
6.3. Працівники департаменту є посадовими особами місцевого самоврядування, їх основні права, обов’язки, відповідальність, умови оплати праці і соціально-побутового забезпечення визначаються Законом України “Про службу в органах місцевого самоврядування“ та іншими актами законодавства України.
6.4. Граничну чисельність працівників департаменту встановлює Львівський міський голова у межах загальної чисельності працівників виконавчих органів, затвердженої міською радою.
6.5. Структуру департаменту затверджує виконавчий комітет.
6.6. Штатний розпис департаменту затверджує перший заступник міського голови – заступник міського голови з економічного розвитку.
7. Відповідальність посадових осіб департаменту

7.1. Посадові особи департаменту повинні сумлінно виконувати свої службові обов’язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам служби чи негативно вплинути на репутацію міської ради, її виконавчих органів та посадових осіб.
7.2. Посадові особи департаменту несуть відповідальність згідно з законодавством України.
7.3. Матеріальна шкода, завдана незаконними діями чи бездіяльністю посадових осіб департаменту при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується у встановленому законодавством порядку.
8. Заключні положення

8.1. Ліквідацію та реорганізацію департаменту проводить міська рада за поданням Львівського міського голови у порядку, встановленому законодавством України.
8.2. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.



Керуючий справами
виконкому Наталія АЛЄКСЄЄВА


Віза:
Директор департаменту
фінансової політики Вікторія ДОВЖИК


Додаток 2.docxДодаток 2.docx