Львівська міська рада

//
[№ 12 від 10/08/2008] засідання архітектурно-містобудівної ради


Протокол
спільного засідання
архітектурно містобудівної ради
при управлінні архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради
та
науково-консультативної ради управління охорони історичного середовища м.Львова

08 жовтня 2008 року м.Львів

На обговорення поставлено наступні питання:
1. Розгляд ескізного проекту готелю на вул.Федорова у м.Львові.
2.Розгляд містобудівних обґрунтувань зміни цільового призначення земельних ділянок
для розміщення офісного центру з прибудованим багатоповерховим надземним
паркінгом по вул. Під Дубом, 26 та в районі вул.Газова-Джерельна із коригуванням
містобудівного обґрунтування розміщення торгового центру на розі вул.Куліша-Під
Дубом, розроблене ДІПМ «МІСТОПРОЕКТ» (директор - М.Кошло).


1. Розгляд ескізного проекту готелю на вул.Федорова у м.Львові.

Доповідач: Дж.Сіферт –керівник архітектрної майстерні ТзОВ «СІФЕРТ Київ»

Рецензенти:
М.Гайда – директор КП ЛОР «Реставрація та управління замками і палацами Львівщини», член бюро українського комітету ІКОМОС.
М.Ягольник – приватний архітектор, заступник голови Львівської обласної організації Спілки Архітекторів України.

Доповідачем п.Дж.Сіфертом
Був представлений ескізний проект готелю на вул..Федорова. Метою проекту було створення п’ятизіркового готелю, який відповідав б міжнародним вимогам і презентував місто на міжнародному рівні.
Було зазначено що на сьогоднішній день у Львові є усього лише два готелі європейського рівня. Будівництво готелю на вул..Федорова – значний фактор у розвитку бізнесу, туризму підняття міжнародного іміджу м.Львова.
Розташування готелю в центральній частині міста дає можливість розвитку інших споруд обслуговуючих функцій у місті.
Автор надав основні характеристики об’єкту, що відповідає 5-ти зірковому готелю.
Для дотримання вимог операторів п’ятизіркових готелів (наприклад «Шератон») у готелі запроектовано 150 номерів, що забезпечує відвідувачам 55 тисяч годин перебування у рік.
Друге завдання, що стояло перед авторами проекту - це запроектувати якісний готель, що б вписувався в існуюче історичне середовище.
Складність об’єкту полягає в розміщенні його по обидві сторони вулиці у двох спорудах.
В проекті вздовж вулиці Федорова спорудам готелю надано презентативного характеру за рахунок створення нових фасадів, стилістично поєднаних з існуючою історичною забудовою, та формуванням презентативних функцій в рівні першого рівня.
Так на 1-ому поверсі розташовуються: вестибюль, ресторан-бар, конференц-зали, "VIP-зали", зона відпочинку.
Усі подальші поверхи плануються для розміщення готельних номерів різних типів – «люкс» та «напівлюкс», що створюють атмосферу п'ятизіркового готелю. Площа найменшого номеру передбачається не менше 32 кв. м. Всі номери забезпечено природнім освітленням. Ліфти забезпечують доступ до усіх рівнів готелю.
Завантаження та розвантаження обслуговуючої зони відокремлене від репрезентативних функцій. На відмітці – 3,00 м нижче рівня землі заплановано поєднання господарської зони із SPA зоною (в складі із сауною, басейном, масажними кімнатами).
Готель проектується відкритим до середовища за рахунок формування внутрішніх двориків, що забезпечує комфортне перебування у щільному міському середовищі.
Оскільки об’єкт розміщено в будівлях по обидві сторони вулиці – автори намагались віднайти відповідне образне вирішення. Фасад розроблявся як декілька частин в співставимих пропорціях до існуючої забудови. Вертикальне членування віконних отворів, формування карнизу в рівні з існуючою забудовою, використання французьких балконів та вікон на думку авторів мало б поєднати новобудову з оточуючою історичною забудовою. Ідея, що реалізовувалась в даному проекті – це зберегти баланс між двома будівлями по прикладу готелю "Пулітцер" в Амстердамі.

Пропоновані техніко-економічні показники готельного комплексу:
- Загальна площа 2-х корпусів 12 728 м2
- Площа забудови 13 364 м2
- Площі ділянок не подано
- Загальна площа номерів (при к-оті 151) 8 719 м2
- Загальна площа приміщень
громадського використання 925 м2
- площа приміщень для перемовин 254 м2
- площа адміністративних приміщень 312 м2
- площа службових приміщень 1 234 м2
- площа фітнес-клубу 452 м2
- площа технічних приміщень 833 м2
- Кількість поверхів 7
(з них мансардних) 2

Рецензентом п.М.Гайдою було повідомлено, що рецензія щодо проектних матеріалів будівництва готелю на вул. Івана Федорова у м. Львові була підготовлена на основі поданих ТзОВ «СІФЕРТ Київ» проектних пропозицій та матеріалів УОІС (з врахуванням основних постулатів попередніх розглядів і висновків).
Також відзначено на такі суттєві моменти, що потребують врахування у поданому проекті :
- подані матеріали не відповідають вимогам ДБН А.2.2.-3-97 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації»;
- пропоновані границі забудови охоплюють внутрішні території кварталу, ігноруючи при цьому первісне історичне розпланування із ігноруванням кутового кварталу, який сформований починаючи з 16ст. і закінчуючи 19 ст.. (згідно памяткоохоронного законодавства – не тільки будови а і території та вся середньовічна частина міста є пам’яткою архітектури і містобудування);
- передбачено інтенсивну санацію внутрішньої забудови – що суперечить памяткоохоронному законодавству України;
- пропоновані поданим ескізним проектом рішення передбачають агресивне втручання в об’ємно-просторову структуру кварталу, що означає цілковите його знищення;
- представлені матеріали передбачають освоєння підземних просторів території кварталу ігноруючи наявність підвалів та інших елементів втрачених кам'яниць (три втрачені будинки з парної сторони і два з непарної зберегли історичні підвали, крім цього є вигляди фасадів будинків в історико-містобудівному обґрунтуванні);
- передбачено розбирання будинку №28 (пам’ятки архітектури, охоронний №356) разом із рівнем підвалу – що недопустимо, оскільки на замовлення управління земельних ресурсів Львівської міської ради інститутом "Укрзахідпроектреставрація" ще у 20003р. було розроблено робочий проект реставрації будинку №28 на вул.І.Федорова, що мав би бути використаний при розробленні ескізного проекту розміщення готельного комплексу.
Згідно памяткоохоронного законодавства не тільки будови, але й територія центральної частини м.Львова, що входить до всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, де здійснюється проектування є пам’яткою архітектури.
Рецензент був подивований, що авторами ескізного проекту не використовувались матеріали погодженого управлінням охорони історичного середовища історико-містобудівного обґрунтування, в яких детально було визначено всі необхідні застереження та заходи щодо дотримання памяткоохоронного законодавства.
Оскільки проект не відповідає вимогам чинних нормативів та законодавства, рекомендував доопрацювати поданий проект з дотриманням наступного:
вимог памяткоохоронного законодавства України; вимог управління охорони історичного середовища Львівської міської ради згідно листа № 04/4035 від 25.09.2008р. щодо проведення археологічних досліджень;
необхідності збереження існуючих пам’яток архітектури;
проведення необхідних археологічних досліджень;
проведення археологічних досліджень з наступною консервацією підвалів кам'яниць та розробленням проекту регенерації кварталу в цілому в контексті з оточуючою історичною забудовою;
недопустимості знищення ряду пам'яток архітектури, об'ємно-просторової та планувальної структури історичного кутового кварталу пл. Ринок.

Рецензент п.М.Ягольником погодився з попереднім виступаючим щодо якості по складу і обсягу поданих на розгляд проектних матеріалів. Виказав зауваження щодо дотримання професійної етики – зокрема необхідності визначення авторського колективу і відповідальних виконавців, а не лише назви проектної фірми - ТзОВ «СІФЕРТ Київ».
Відзначив, що пропоноване будівництво сучасної споруди зі стилевими ознаками історизму у пластиці фасадів будівлі не перебирає на себе увагу поряд із існуючими памятками і достатньо коректно вписується в існуючу історичну забудову.
Вдало виконано технологічна схема розміщення внутрішніх приміщень
Рекомендував додатково:
виконати розрахунок необхідної кількості паркомісць для автомобілів обслуговуючого персоналу та гостей і знайти для них місце у межах пішохідної доступності;
провести історико-містобудівний аналіз даної ділянки та провести археологічні дослідження;
розробити розрахунок інсоляції прилеглих житлових будинків;
подати викопіювання геодезичної підоснови з точною фіксацією будинків у кварталі та наявність інженерних мереж;
провести детальні обміри глибини залягання фундаментів із визначенням заходів по їх підсиленню та підсиленню торцевих стін прилеглої забудови.
Відзначив, що пропоноване ескізним проектом будівництво готелю можливе при умові виконання вищенаведених застережень на наступних стадіях проектування.

Виступили:
І.Волощак, І.Сварник, В.Сколоздра, Я.Грибальський, Р.Могитич, Л.Онищенко-Швець, О.Гримак, В.Петрик, М.Ягольник, О.Мацех, В.Дубина, В.Шуляр.

В ході обговорення було озвучено ряд питань та виказано застереження.
п.Р.Могитич від інституту «Укрзахідпроектреставрація» зазначив, що історія цієї ділянки знайшла своє відображення у проекті регенерації кварталу забудови центральної частини міста, розробленого інститутом «Укрзахідпроектреставрація» ще у 90-их роках минулого сторіччя.
Основні завдання, що вирішувались проектом регенерації кварталу забудови центральної частини міста полягали у:
відтворенні історичного середовища та регенерації його шляхом вивільнення від тимчасових споруд фонової та малоцінної забудови;
вказання місця проведення необхідних археологічних досліджень;
фіксації межових мурів дільниць кварталів та зазначенні парцеляції планованої до вітворення втраченої забудови
В поданому проекті будівництва готельного комплексу на вул.Федорова всі вони проігноровані. Зокрема, не враховано проектні пропозиції реставрації забудови, розроблені інститутом «Укрзахідпроектреставрація», та змінено фасад пам’ятки архітектури - будинку №28 на вул.Федорова, що є грубим втручанням в історичне середовище.
Пропонована щільність забудови на відведених для будівництва готелю ділянках перевищує допустимі межі.
Запропонував врахувати всі ці речі при доопрацюванні ескізного проекту.
п. Л.Онищенко-Швець зазначила, що проектант недостаньо ознайомився з історико-архітектурною довідкою по єврейському кварталу на вул.Федорова, (до якого належить і дана ділянка) і не врахував його специфіки. Вказала на те, що існуюча пам’ятка архітектури (будинок №28 на вул.Федорова) повинна бути збережена і відреставрована, як вказано у висновках погодженого управлінням охорони історичного середовища м.Львова історико-містобудівного обгрунтування.
Рекомендовула замовнику доопрацювати поданий ескізний проект з вивченням історії ділянки (в межах колишнього єврейського кварталу), що наштовхне на відповідне стилістичне вирішення фасадів проектованого готелю.
п. В.Івановським та п.О.Мацехом було вказано на недопустимість знищення пам’яток архітектури та необхідність жорсткого дотримання пам’яткоохоронного законодавства України та рішень відкоригованого історико-містобудівного обґрунтування, погодженого державними органами охорони культурної спадщини.
В.Петриком та І.Сварником виказано застереження щодо необхідності виявлення та подальшого експонування археологічних нововиявлених памяток та зазначено на неприпустимість обговорення ескізного проекту без розгляду наукової роботи по вивченню історико-архівних матеріалів. Необхідно розглянути нові додаткові варіанти проектування із відтворенням історичної забудови та здійсненням сучасного будівництва..
п. А.Салюком та п. В.Дубиною вказано про недоцільність розміщення підземного паркінгу в межах споруд готелю при організації пішохідної зони в центральній частині міста. Наголошено на необхідності коригування проекту з відповідним пошуком місць паркування за межами центральної частини міста та доопрацювання фасадів готельного комплексу спів масштабних історичній забудові.
Головниий архітектор м.Львова – п. Ю.Криворучко висловив думку, що час затрачений на розгляд даного питання не є витрачений даремно, оскільки тема забудови в історично-зформованому середовищі є характерною для м.Львова.
Ця тема передусім важлива як тема містобудівна, архітектурна, історико-охоронна.
Дійсно постає питання у комплексному освоєнні території планованої для розміщення готельного комплексу в межах оточуючої історичної забудови.
Потрібно повернутись до основ проектування з врахуванням думок спеціалістів та громадськості міста, виказаних в ході даного засідання. Поданий ескізний проект міг би бути основою для написання умов конкурсу на краще об’ємно-просторове вирішення відбудови історичної забудови.
Позитивним є те, що відбулось спільне засідання архітектурно-містобудівної ради при управлінні архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради та науково-консультативної ради при управлінні охорони історичного середовища м.Львова, і ще раз висвітлено критерії оптимального та толерантного проектування в межах історичної забудови м.Львова з врахуванням проведення необхідних досліджень.
Інвестору слід врахувати зауваження і прислухатись до думок виказаних в ході сьогоднішнього обговорення.
Слід провести замовний конкурс з визначенням оптимального об’ємно-просторового вирішення будівництва готелю в межах історично-цінної міської території.

У підсумку всіх виступів виокремлені основні зауваження, що стосувались:
опрацювання варіантів забезпечення проектованого готелю нормативно-необхідною кількістю автостояночних місць;
функціонування чи перенесення існуючої трансформаторної підстанції в межах планованої забудови з дотриманням нормативних вимог;
дотримання рішень історико-містобудівного обґрунтування, погодженого державними органами охорони культурної спадщини
проведення історико-містобудівного аналізу даної ділянки та археологічних досліджень з наступною консервацією підвалів кам'яниць та розробленням проекту регенерації кварталу в цілому в контексті з оточуючою історичною забудовою;
розроблення альтернативних варіантів забудови території на конкурсній основі з розміщенням готельного комплексу;
недопустимості знищення ряду пам'яток архітектури, об'ємно-просторової та планувальної структури історичного кутового кварталу пл. Ринок;
пошуку стилістичного вирішення фасадів проектованого готелю, адекватного оточуючій історичній забудові
Вирішили:
  1. Повернути на доопрацювання поданий ескізний проект з врахуванням зауважень (особливо, що стосуються дотримання вимог памяткоохоронного законодавства України, відповідності діючим державним будівельним нормам щодо наявності місць паркування автомобілів, обґрунтування альтернативного забезпечення місць паркування автомобілів, стилю забудови в історичному середовищі міста;
  2. ТзОВ «Українські Інвестиційні Системи»:
  • провести археологічні дослідження відведених земельних ділянок з врахуваням історико-містобудівного обґрунтування, погодженого державними органами охорони культурної спадщини;
  • результати досліджень подати на розгляд управління архітектури департаменту містобудування та управління охорони історичного середовища Львівської міської ради для формулювання засад подальшого проектування готельного комплексу на вул.Федорова;
  • після проведення археологічних досліджень доопрацювати ескізний проект на конкурсній основі із врахуванням зауважень спільного засідання архітектурно-містобудівної ради при управлінні архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради та науково-консультативної ради при управлінні охорони історичного середовища м.Львова та подати на повторний розгляд.
3 Управлінню архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради:на підставі результатів археологічних досліджень ділянок забудови провести додаткове спільне засідання архітектурно містобудівної ради та науково-консультативної ради при управлінні охорони історичного середовища м.Львова для формулювання засад подальшого проектування готельного комплексу на вул.Федорова в межах історико-охоронюваних територій.

2. Розгляд містобудівних обґрунтувань зміни цільового призначення земельних ділянок для розміщення офісного центру з прибудованим багатоповерховим надземним паркінгом по вул. Під Дубом, 26 та в районі вул.Газова-Джерельна із коригуванням містобудівного обґрунтування розміщення торгового центру на розі вул.Куліша-Під Дубом (розроблених ДІПМ «МІСТОПРОЕКТ», директор - М.Кошло).

Доповідач: Ю.Столяров - керівник бригади АПМ-2 ДІПМ «Містопроект»
Рецензент: Б.Посацький - професор, викладач кафедри «Містобудування» архітектурного інституту НУ "Львівська Політехніка"

Доповідачем п.Ю.Столяровим
У своєму виступі дав характериcтику двом поданим містобудівним обґрунтуванням, оскільки ділянки опрацьовані інститутом для розміщення офісного центру по вул. Під Дубом, 26 та торгового центру на розі вул.Куліша-Під Дубом знаходяться поряд на незначній віддалі одна від одної, в кварталі обмеженому вулицями Чорновола, Під Дубом, Джерельна.
Перша ділянка на розі вул.Куліша-Під Дубом призначена для розміщення торгового центру зі зміною цільового призначення. Дана ділянка вже розглядалась містобудівною радою управління архітектури та містобудування, а також проектні пропозиції, що розроблялись різними архітекторами.
На початку, будівництво торгового центру планувалось на значно меншій земельній ділянці. За останні роки інвестором здійснено викуп прилеглих ділянок з долученням до раніше відведеної для зміни їх цільового призначення. Внаслідок викупу та зміни цільового призначення земельних ділянок інвестором, територія пропонована для розміщення торгового центру знаходиться в теперішніх межах.
На ділянці передбачається розміщення крупного багатофункціонального торгового центру (де буде широко представлена торгово-розважально-відпочинкова функція). У ньому, крім різних видів та потужності магазинів передбачається розміщення багатозального кінотеатру і відпочинкового центру з стандартним набором відпочинкових функцій (боулінг-зал, ігрові зали, заклади громадського харчування).
Забудова торгового центру займає практично всю територію ділянки. Головні входи орієнтовані до перехрестя вулиць Чорновола, Куліша, Під Дубом. Частина торгових галерей виходить на вул.Джерельну.
Торговий центр (торговою площею орієнтовно 20690 м.кв.) – крупний містобудівний об’єкт, розміщення якого в історично-зформованій забудові вимагає нестандартного підходу. Процеси завантаження-розвантаження розділені на декілька зон в різних частинах центру. Так само, розосереджені заїзди в підземно-надземні паркінги. Оточуюча зформована забудова не дозволяє розташувати торговий центр ідеально відповідно до вимог нормативів, тому планувальна його структура є надзвичайно складною, комбінованою з декількох рішень, що потребують додаткового вивчення.
Забезпечення автостояночними місцями торгового центру передбачано за рахунок організації паркінгу в декілька рівнів. Це і підземний паркінг, паркінг на першому рівні та розміщений на покрівлі будівлі. Сумарна потужність паркінгів планується - 1260 машино/місць. Згідно поданих розрахунків цієї кількості буде достатньо, особливо зважаючи на специфіку роботи торгових центрів, де 90 відсотків відвідувачів прибувають для відвідин великих торгових закладів, а решту закладів виконують обслуговуючу функцію і не притягують додаткової маси людей.
Наголосив, що вирішення проблем функціонування транспортної мережі в даному районі є найважливішими для цього об’єкту. Очевидно, що розміщення торгового об’єкту такої потужності збільшить транспортне навантаження на прилеглі вулиці. Відомо, що 2 перехрестя вулиць (Під Дубом-Джерельної та Куліша-проспекту Чорновола), зараз інтенсивно завантажені і утворюють складні транспортні вузли. Оскільки будівництво дворівневих розв'язок з врахуванням прилеглої забудови очевидно є неможливим, опрацьовано проектні рішення реконструкції цих перехресть з будівництвом однорівневих кільцевих розв'язок. Згідно попередніх узагальнених розрахунків кількісні параметри прибуваючого до торгового центру і від’їжджаючого автотранспорту додатково завантажить на 50% ці перехрестя без врахування існуючого руху машин по цих вулицях.
Доповідачем наголошено, що обов’язковою вимогою щодо визначення показників та параметрів торгового центру є виконання комп’ютерного моделювання транспортного руху з подальшим розглядом фахівцями з транспорту, для того щоб переконатись в тому що розміщення такого центру не створить транспортних проблем. У випадку отримання негативних результатів комп’ютерного моделювання - необхідно зменшити показники торгового центру, які задані в містобудівному обґрунтуванні по торговому центру.
Другим важливим моментом є те, що оскільки даний об’єкт складний, і не всі моменти його проектування вписуються в діючі норми (особливо що стосуються щільності забудови, відповідно до оточуючої транспортної ситуації, влаштування в’їздів-виїздів обслуговуючого транспорту відносно житлової забудови, максимальної поверховості, що диктується умовами інсоляції) - можливо необхідно отримання замовником спеціальних погоджень в службах держнагляду, з визначенням допустимого відхилення від діючих норм.
Всі ці проблеми потребують узгодження з службами держнагляду після конкретизації відповідних проектних рішень на подальших стадіях проектування.

Поруч на сусідній ділянці по вул. Під Дубом, 26, вздовж залізничної колії – територія колишнього авторемонтного заводу, що давно не функціонує і споруди якого передбачено під знесення для розміщення нового будівництва офісного центру. Будівлі, що розміщені на ділянці малоцінні та некапітальні, а тому передбачаються під знесення.
По цьому об’єкту було розроблено історико-містобудівне обґрунтування яке задало основні параметри цього об’єкту. Передбачається також 100% забудова ділянки. Об’ємно-просторове вирішення об’єкту планується здійснити з двох частин (стилобатної частина - меншої поверховості з двома атріумами і центральної - висотної частини, яка буде вирішена в скляному об’ємі). Історико-містобудівним обґрунтуванням були задані вимоги до стилобатної частини по висоті - не більше 18 метрів. Розробниками рекомендовано п’ять поверхів, хоча при певних конструктивних рішеннях можна зробити шість поверхів і зберегти висоту до карнизу 18 метрів. Висота центральної висотної частини історико-містобудівним обґрунтуванням не задавалась остаточно - її слід визначити наступним проектуванням, виходячи з пропорцій, умов візуального сприйняття та інше.
Пропозиція ДІПМ «Містопроект» - прийняти висоту висотної частини виходячи архітектурних канонів «золотого січення». Тобто при поверховості стилобатної частини 18 метрів - висота центральної частини може бути орієнтовно 13 поверхів. Об’ємно-просторове та архітектурне вирішення висотної будівлі повинно бути тактовним та максимально нейтральним.
Вздовж залізниці додатково запроектовано паркінг на висоту стилобатної частини (ймовірно шість поверхів). Офісний центр згідно нормативних розрахунків - передбачається на 700 працюючих з паркінгом на 120 машино/місць.
Ділянка офісного центру примикає до залізничної колії, з іншого боку якої також формується діловий комплекс в складі з офісним центром вищої поверховості.

Рецензентом, професором кафедри «Містобудування» НУ «Львівська політехніка» п.Б.Посацьким дано характеристику рішенням поданого містобудівного обгтунтування щодо ділянки розташованої на перехресті вулиць Джерельної-Під Дубом, що пропонується для зміни цільового призначення ділянка розміщена в межах історичного ареалу та кварталу житлової забудови на зламі 19-20 сторічь. Потреба зміни цільового призначення обумовлена замовником з метою розміщення офісного центру з багаторівневими автостоянками. Містобудівним обґрунтуванням передбачено спорудження офісного центру площею приблизно 1900 м.кв. та багаторівневої автостоянки площею 1250 м.кв. функціональне призначення для розміщення торгового центру відповідає регламентам забудови в зоні Д-1 правил забудови та використання території м.Львова і не суперечить генеральному плану м.Львова.
Одночасно, розгляд окремих рішень обумовлює ряд зауважень щодо забудови ділянки в межах червоних ліній вулиць. Зазначив, що таке рішення є помилковим – оскільки не залишає пішохідних просторів (тротуарів, майданчиків), створює перешкоди для виїзду транспорту на вулиці Під Дубом і Джерельну та протирічить протипожежним вимогам.
Оскільки дана земельна ділянка розташована в межах історичного ареалу вона повинна підпорядковуватись його статусу. Звернув увагу, що пропонована висотна частина офісного центру висотою 13 поверхів візуально перекриє панораму Високого Замку з вулиці Ярошенка, і в результаті спорудження офісного центру в північній центральній частині буде назавжди втрачена одна з улюблених панорам Львівського краєвиду.

Рекомендував:
передбачити відступ від червоної лінії до лінії проектованої забудови для створення пішохідних просторів з боку вулиць Під Дубом і Джерельної;
обмежити висоту офісного центру до 18 метрів.

Виступили:
О.Ярема, О.Гримак, Л.Онищенко-Швець, В.Дубина, А.Павлів.

п.О.Яремою виказано застереження щодо поетапності здійснення як проектування так і будівництва на даних земельних ділянках з метою уникнення непоправних помилок.
п.О.Гримаком наголошено на необхідності узгодження обсягів та об’ємів будівництва, як торгового так і офісного центрів з проблемами транспортного забезпечення.
п.Л.Онищенко-Швець з метою уточнення об’ємів та вимог до забудови ділянки, планованої для розміщення торгового центру, рекомендувала замовнику доопрацювання історико-містобудівного обґрунтування.
п.В.Дубиною зазначено, що розробленим історико-містобудівним обґрунтуванням спростовуються сумніви рецензента щодо висотності планованої офісного комплексу, оскільки він розміщений далеко від осей візуального сприйняття та видових точок міста. Ескізний проект торгового центру (в різних варіантах) розглядався раніше на містобудівній раді управління архітектури. Дійсно, що обов’язково необхідно – кількісними методами перевірити параметри планованої забудови.
п.А.Павлівим наголошено, що враховуючи об’єктивні обставини та статистику, найближчих 5-7 років кількість приватного транспорту буде потроєна, а отже перед містом гостро постане питання вирішення функціонування транспортних проблем. Завдяки комп’ютерному моделюванню можливо оптимізувати проблеми автодоріг, їх ширини та, відповідно, інтенсивності руху автотранспорту. Близькість транспортних вузлів є об’єктивною обставиною, яку треба враховувати при проектуванні.
Навів приклад 5-ти мільйонного м.Будапешт (Угорщина), коли його можливо перетнути зі сходу на захід впродовж 25 хвилин, а також м.Любліна (Польша), де вирішені питання оптимізації руху транспорту дозволяють перетнути його за 15 хвилин. Зазначив, що обмеженням параметрів забудови - не завжди є вирішенням даної проблеми. Необхідно вирішувати для Львова в цілому та глобально питання транспортної схеми та оптимізації руху.


Вирішили:

1. Прийняти за основу для подальшого проектування подані містобудівні обгрунтування за умови врахування зауважень архітектурно-містобудівної ради.
2. Погодити зміну цільового призначення раніше відведених земельних ділянок ТзОВ «Львівський автоелектроремонтний завод» по вул. Під Дубом, 26 - для розміщення офісного центру з прибудованим багатоповерховим надземним паркінгом та ТзОВ «Львівський завод теплогазової апаратури», ТзОВ «Галерея-Центр», ЗАТ «Мульті-Весте Україна 3» - в районі вулиць Газової-Джерельної- Куліша-Під Дубом для розміщення торгового центру
3. Параметри, щільність, потужність та поверховість забудови торгового та офісного центрів визначити остаточно на подальших стадіях проектування на підставі результатів комп’ютерного моделювання транспортного руху в даному районі.


Голова архітектурно-містобудівної ради управління архітектуриЮ.Криворучко
Голова науково-консультативної ради управління охорони історичного середовища м.ЛьвоваЛ.Онищенко-Швець
Секретар архітектурно-містобудівної ради управління архітектуриВ.Хижняк


3D.gif1c.-Аркуш5.page1.jpg1c.-1.page1_resize.jpg
<< Попередня     Наступна >>




Назад