Львівська міська рада

//
[№ 7 від 04/20/2016] засідання архітектрно-містобудівної ради


ЗАТВЕРДЖЕНО
Голова архітектурно-містобудівної ради управління архітектури,

Начальник управління архітектури
Ю.Чаплінський

Протокол
Засідання № 7 архітектурно-містобудівної ради
управління архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради
20 квітня 2016 року м. Львів

На обговорення поставлені наступні питання:
1. Розгляд містобудівного розрахунку будівництва громадсько-житлового комплексу на вул. Під Дубом,26 та проекту зменшення шумового навантаження у м. Львові.
2. Розгляд містобудівного розрахунку будівництва 4-ох поверхового багатоквартирного житлового будинку на вул. Ярославенка,36 у м. Львові.
3. Розгляд містобудівного розрахунку будівництва 4-ох поверхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями комерційного призначення на просп. Червоної Калини,24 у м. Львові.

1. Розгляд містобудівного розрахунку будівництва громадсько-житлового комплексу на вул. Під Дубом,26 та проекту зменшення шумового навантаження у м. Львові.

Замовник розроблення проектної документації – ТзОВ «ФОРУМ-ПАРК ЗАХІД»
Розробник – ПП «АВР Девелопмент»
Доповідач – Беценко О. – ГАП ПП «АВР Девелопмент»

Доповідач О.Беценко – по 1-ому питанню представив рішення, наведені у містобудівному розрахунку будівництва громадсько-житлового комплексу на вул. Під Дубом,26 у м.Львові.
Ділянка проектування знаходиться в історичному ареалі м. Львова, належить до Галицького адміністративного району. З південної сторони до ділянки проектування примикає вулиця Під Дубом, з західної сторони вулиця Джерельна, зі східної житлова забудова і з північної сторони залізнична колія.
Дана робота спиралася на існуюче історико-містобудівне обґрунтування, яке було зроблене для проекту офісного центру у 2008 р. Проектом історико-містобудівного обґрунтування передбачалась забудова стилобатної частини 5-6 поверхів і висотної домінанти 13 поверхів.
Дана пропозиція не відрізняється від тієї, яка була в історико-містобудівному обґрунтуванні.
В даній роботі ми спиралися на матеріали містобудівного обґрунтування зміни цільового призначення земельної ділянки для розміщення офісного центру на вул. Під Дубом у м. Львові, яке було розроблене ДІПМ «Містопроект» у 2008р. Містобудівним обґрунтуванням також передбачалось 5-6 поверхів стилобатної частини і висотний акцент 13 поверхів.
Дане містобудівне обґрунтування отримало схвальний відгук від експертизи.
Організація дорожнього руху: був взятий план, який був здійснений для попереднього проекту для торговельного центру «Форум» і офісного центру, який майже на 100% співпадає з тим, що ми маємо в даній концепції.
Громадські слухання. Містобудівне обґрунтування 2008р. було винесено на громадське слухання і воно отримало схвальний відгук.
Містобудівний розрахунок. Представлена схема інфраструктурного обслуговування (в дану зону входять кілька дитячих садочків, школи, поблизу торговельний центр «Форум»).
Формоутворюючі фактори: норми інсоляції. Є південна сторона на яку виходить основний об’єм і захищає нас від залізниці. Дана пропозиція виконана згідно з нормами інсоляції, усі квартири мають нормативну інсоляцію.
Захист від впливу залізничної колії. В даному проекті передбачено вирішення цього захисту об’ємно-просторовими рішеннями, а саме створенням зелених терас і квартир з вікнами тільки на південний фасад.
Співдоповідач Бота О.В. доповів про можливість житлової забудови даної земельної ділянки в межах санітарно-захисної зони залізничної колії з відстанню до житлової забудови 30 метрів.
Згідно європейських досліджень – шум від залізничного транспорту по впливу на людину займає 3 місце після таких впливів, як автомобільний транспорт та трамвайна колія. Шум від залізниці є преривно – регулярний, що дозволяє слуховим рецепторам частково розслаблятись. Згідно санітарних норм допустимого шуму – допустимий рівень шуму в житлових приміщеннях з 7 год. ранку по 23 год. вечора має не перевищувати 55 дБ. З 23 год. вечора по 7 год. ранку - 45 дБ. Для боротьби з підвищеним рівнем шуму передбачено встановлення захисних галерей. З північної сторони будівлі з металопластикових віконних блоків з потрійним склінням – рівень звукової потужності шуму, який пройшов через дану огороджувальну конструкцію всередині галереї буде становити від 33 до 44 дБ при нормі 55 дБ. Максимальний рівень звуку в житлових приміщеннях в нічний час буде 29-43 дБ при допустимих 45дБ.
Даним проектом прийнятий тип віконних блоків галереї забезпечує нормативні значення звукоізоляції і на даному етапі він знаходиться на погодженні в інституті Марзєєва. Прийняті рішення було схвалено.
О.Беценко продовжив стосовно зонування: на 1-ому поверсі займає автостоянка, по червоних лініях розміщені вбудовані приміщення громадської функції.
Враховуючи, що площа двору невелика було вирішено, що буде доцільним зробити деякі дахи озелененими.
Поверховість. Об’єм вздовж залізниці має 8 поверхів, друга секція має 6 поверхів, висотний акцент має 13 поверхів і 4-та секція має 4 поверхи.
Маємо паркінг з заїздом з вул. Джерельної. Є проїзд для пожежної машини в центр двору.
Південний фасад виходить на вул. Під Дубом, східний фасад по вул. Джерельній.
Концепція громадсько-житлового комплексу.
Комплекс поділяється на дві умовні частини: перша частина завершує існуючу історично-цінну забудову по вул. Під Дубом з висотним акцентом, який досить логічно сідає на вісь вул. Джерельної і замикає її перспективу. Щодо архітектури – вона намагається відтворити дух існуючої історичної забудови, повторюючи ритміку фасадів, але в сучасному трактуванні форми.
Друга частина – секція з 8 поверхів, розташовується вздовж залізничної колії, яка захищає простір двору і решта комплексів від шуму, знаходиться в глибині забудови і має інше архітектурне рішення (більше скла, більше великих шикарних терас з внутрішньої сторони), які виходять на центр міста.
Техніко-економічні показники:
          75 парко місць;
          121 квартира;
          Загальна площа забудови біля 19 тис. м кв;
          Житлова площа 8300 м кв.
Виступили: Ю.Столяров, Я.Грибальський, О.Ярема, Ю.Іванишин, М.Рибенчук, М.Обідняк
Запитання та зауваження присутніх стосувалися:
  • площі двору для потреб мешканців та вирішення питання простору для відпочинку мешканців;
  • розрахунків вивчення кількості переміщення автотранспорту біля даного об’єкту;
  • організації заїзду і виїзду в підземний паркінг;
  • вивчення планів забудови по іншу сторону залізничної колії;
  • здійснення евакуації людей та кругових об’їздів до даної будівлі;
  • організації шумозахисної галереї (чи буде комфортно себе почувати зелень з орієнтацією на північ);
  • можливості влаштування другого протипожежного виїзду з внутрішнього двору;
О.Беценко на поставлені питання поінформував, що:
- площа двору близько 2000 м кв; дитячий майданчик знаходиться згідно норм в центрі двору, площадка для відпочинку дорослого населення знаходиться під корпусом першої секції і спортивний майданчик знаходиться безпосередньо під секцією;
- попередній проект офісного центру мав набагато більше відвідувачів і працівників, тому зміна функції на житлову дасть набагато менший потік транспорту;
- заїзд до паркінгу здійснюється з вул. Джерельної;
- є можливість з простору двору зняти усіх жителів з усіх квартир, є можливість розташувати пожежну машину до фасадів;
- рослини в шумозахисній галереї будуть почувати себе досить нормально, при тому що скло буде прозорим, яке забезпечить достатню кількість інсоляції і світла для цих рослин.

Рецензент В.Дубина представив наступні висновки стосовно містобудівного розрахунку будівництва громадсько-житлового комплексу на вул. Під Дубом,26 у м. Львові:
Основними проблемами даного містобудівного розрахунку є:
  • забезпечення комфорту проживання в умовах щільної забудови центру міста
  • погодження в установленому порядку можливості будівництва житла в санітарно-захисній зоні Львівської залізниці.
  • Для забезпечення повноцінних умов проживання пропонується формування озеленених дахів і розміщення прибудинкових майданчиків на даху гаражу. Пропозиція є прийнятною.
  • Будівництво в СЗЗ залізниці можливе за умови застосування достатньо ефективних засобів шумозахисту та захисту від вібрації і погодження в Міністерстві охорони здоров’я зменшення СЗЗ до 30 м, оскільки санітарними нормами ДСП -173, п.5.2 вказано, що при застосуванні шумозахисних заходів СЗЗ залізниці може бути зменшена, але не менше 50 м.
  • Пропозиція щодо розміщення вздовж залізниці будинку галерейного типу може бути достатньо ефективною, оскільки рівень шумового дискомфорту, при рівні шуму залізниці 77 дБА, з врахуванням затухання на відстані 30м – 8дБА, складає 77-8-55=14 дБА, в той час як ефективність шумозахисту вікон різного типу коливається від 18 до 36 дБА.
Висновок.
Громадсько-житловий комплекс на вул. Під Дубом,26 в м. Львові може бути розміщений згідно представленого містобудівного розрахунку за умови погодження в Міністерстві охорони здоров’я зменшення СЗЗ залізниці і застосування достатньо ефективних засобів по захисту від шуму і вібрації.

В обговоренні брали участь: А.Павлів, І.Кузьмак, В.Сколоздра, О.Ярема, В.Дубина, Л.Онищенко, М.Ягольник, Ю.Столяров, С.Фіалковський, Ю.Чаплінський

А.Павлів висловив певний сумнів про те, що враховані містобудівельні умови формування даної споруди. Територія за залізницею розроблялася не один раз і розроблено дуже багато містобудівельної документації, але вони не були реалізовані (детальний план, проекти висотного офісного будинку, проект висотного житлового будинку, «Музей терору»). Відносно колії – розглядалось погодження для так званого «Бельгійського містечка» і не було вирішено питання шумозахисту. Основною проблемою колії є перевезення небезпечних вантажів, які вимагають зовсім іншої відстані, набагато більшої, ніж шумопоглинання. Також є проблема поганого стану колії в нашому місті, вона є на піднятті на насипі (є небезпека скочення вагонів з насипу). Ще однією важливою проблемою є вібрація.
І.Кузьмак виступив з думкою, що дана ідея має право на життя. Нелогічним є робити зону від залізниці житловою, необхідно доповнити її комерційною складовою і офісом, і навпаки поміняти зони з офісу на житло. Економічно необґрунтованим тисячі м кв пускати під еспланади і відкриті простори. Стосовно шуму - доцільно було би поміняти зони і ближче залізниці дати офіс, а ближчу зону, як панорамні переваги та переваги простору від техногенних наслідків – поставити житло.
О.Беценко прокоментував, що даний варіант є оптимальним, який влаштував замовника.
В.Сколоздра висловився, що даний проект складає дуже добре враження, дуже добра проробка, архітектура пластична, динамічна, скульптурна. Хибно розраховувати на шумозахисні екрани. Запропонував замість житлового блоку розглянути можливість створення багаторівневої стоянки. Гараж в даному місці буде більшим захистом, ніж житло в разі небезпеки від залізниці.
О.Ярема додав стосовно можливості розміщення офісного центру поруч з колією. Раніше до 2008р стояло питання узгодження з управлінням Львівської залізниці виносу грозового транспорту з насипної вітки. Якщо цей транспорт буде винесений поза межі від головного двірця до станції Підзамче тоді можливим розміщення там житла апартаментного типу.
В.Дубина відзначив, що шумозахист є нерозривно пов'язаний з самою будівлею, на відміну від «Бельгійського містечка», де шумозахист є окремо, а містечко окремо. Містечко побудоване повністю в шумозахисній зоні, яка складає 210 м від залізниці. В даному представленому рішення шумозахист побудований разом з будинком, що є позитивною стороною. Від залізниці є небезпечна зона, яка вимірюється зоною від потенційної цистерни з хлором, яка може вибухнути в любому місці. Радіус від такої цистерни 5 км.
Тобто все місто на відстані 5 км від залізниці є в небезпечній зоні і для того необхідно добитися того, щоб небезпечні вантажі не проходили по залізниці.
Л.Онищенко висловилась, що значну роль буде відігравати вібрація. Виступила проти даного проекту.
М.Ягольник виступив на захист автора та підтримав висвітлені пропозиції.
Ю. Столяров прокоментував, що дана архітектура є цікавою, пластичною. Основні сумніви виникають щодо висотного акценту, проте в принципі він тут може бути, як в одному з основних вузлів в місті. Висловив застереження, що немає єдиної концепції розміщення висотних будівель і закликав, щоб розробити методику або концепцію розміщення висотних об’єктів в м. Львові (як елемент зонінгу або як окрема робота).
С.Фіалковський додав, що зараз відбуваються дуже динамічні зміни і якщо даний проект буде погоджений в Міністерстві охорони здоров’я, то у містобудівній документації щось подібне можна буде використовувати для зменшення 50 м зони з умов шуму.
Ю.Чаплінський резюмував, що на даній земельній ділянці австрійська влада хотіла зробити критий базар. Дане оточення - це депресивний район. Вивчаючи досвід ущільнення забудови Відня слід сказати, що там колись було прийнято рішення для збереження фасадів надбудовувати та робити мансардні поверхи. Стосовно переважної функції забудови будемо рекомендувати замовнику оцінити переваги розміщення готельних номерів взамін житла. Підтримав автора проекту.

Вирішили:
Прийняти за основу прийняті авторським колективом рішення з доопрацюванням згідно зауважень членів архітектурно-містобудівної ради (особливо, що стосуються погодження в Міністерстві охорони здоров’я зменшення шумової СЗЗ від залізниці) для подальшої реалізації проекту.

2. Розгляд містобудівного розрахунку будівництва 4-ох поверхового багатоквартирного житлового будинку на вул. Ярославенка,36 у м. Львові.

Замовник розроблення проектної документації – гр. Гумен Марія Семенівна
Розробник – приватний архітектор Ірина Горніковська
Доповідач – приватний архітектор Ірина Горніковська

Доповідач І.Горніковська – по 2-ому питанню представила рішення, наведені у містобудівному розрахунку будівництва 4-ох поверхового багатоквартирного житлового будинку на вул. Ярославенка, 36 у м. Львові.
Згідно ситуаційної схеми ділянка забудови розташована на південь від історичного частини м. Львова і знаходиться в Сихівському адміністративному районі та в межах історичного ареалу м. Львова. Обмежується вулицями Карманського з південного сходу, зі східної сторони це вул. Ярославенка, з південного заходу вул. Панаса Мирного, з північного заходу вул. І.Франка і на північно-західному терені цієї ділянки розташований гаражний кооператив Дружба.
Земельна ділянка розташована в існуючій забудові. згідно затвердженого плану зонування розташована в зоні Ж-1 для формування житлових районів середньої щільності з розміщенням одноповерхових сімейних та зблокованих житлових будинків та можливістю розміщення багатоквартирної житлової забудови поверховістю до 4 поверхів.
Ділянка знаходиться в історичному ареалі м. Львова, проте на ділянці забудови, а також поряд з нею не знаходиться пам’яток історичної культури та спадщини.
На ділянці пропонується збудувати 4-ох квартирний житловий будинок 4-ох під’їзний. В цокольних приміщеннях будуть розташовуватись паркінги для забезпечення потреб мешканців.
Загальна площа земельної ділянки складає 0,025 га (0,010 га з яких у власності, а решта 0,015 га в оренді);
Загальна площа приміщень, які планується збудувати складає більше 2000 м кв.
Загальна площа приміщень – 2000 м кв.
Площа озеленення – 360 м кв;
Площа замощення - 450 м кв;
В даному рішенні передбачено всі нормативні майданчики (відпочинкові, дитячі спортивні). Весь будинок розташований на території, яка знаходиться у власності, а територія, яка перебуває в оренді буде забезпечувати інфраструктуру даного об’єкту.
В цокольних приміщеннях будуть розташовані парко-місця для мешканців цього будинку, проектом передбачено також гостьову стоянку для забезпечення потреб.
На типовому поверсі запроектовано по 2 квартири, планування виконано в сучасному доступному стилі.
Дах пропонується скатний, а об’ємно-планувальні і фасадні рішення пропонується виконати в сучасному стилі.

Виступили: Ю.Столяров, І.Кузьмак, О.Ярема, В.Сколоздра, А.Павлів
Запитання та зауваження присутніх стосувались:
  • визначених проектом кількості квартир, мешканців та кількості машино-місць для постійного паркування та вирішення заїздів у гаражі;
  • ув’язки схеми забудови з оточуючою архітектурою;
  • варіантів вирішення фасадів;
  • можливості збільшення кількості машино-місць;
  • наявності в даному місці природних джерел та їх впливу на гідрологію у даному місці;
  • щодо перепаду існуючих висот по відношенню до будинку;
  • дотримання відстані між гаражами і житловою забудовою та фактичної ємності існуючого автогаражного кооперативу

І.Горніковська на поставлені питання поінформувала, що:
- проектом передбачено 4 під’їзди, 8 квартир в під’їзді і відповідно планується 32 житлові квартири;
- архітектура даного району є абсолютно різною і представлена, як малоповерховою забудовою так і в стилі 19 ст., хоча не є пам’яткою архітектури, а також радянською забудовою, відповідно ніяких обмежень стосовно стилю в даному регіоні не накладається;
- є два фасади: один з одної поздовжньої сторони, а другий з іншої поздовжньої сторони;
- щільність забудови 33 %;
- діючими нормами заборонені гаражі боксового типу і дозволяються лише за умови влаштування відповідного протипожежного перекриття, яке буде влаштоване і буде розроблене в робочому проекті;
- в даному районі є певні техногенні фактори, на даний момент інженерно-вишукувальні роботи ще не завершені;
- загальний перепад висот по ділянці складає орієнтовно 5 м;
- відстань між гаражами і житловою забудовою 25 м.

Вирішили:
Рекомендувати розробнику містобудівного розрахунку доопрацювати подані матеріали з врахуванням зауважень архітектурно-містобудівної ради щодо дотримання санітарних розривів від існуючих гаражів та додаткового вивчення гідрогеологічних умов будівництва.

3. Розгляд містобудівного розрахунку будівництва 4-ох поверхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями комерційного призначення на просп. Червоної Калини,24 у м. Львові.

Замовник розроблення проектної документації –
Розробник – ДІПМ «Містопроект»
Доповідач – Еміл Лаутнер - ГАП ДІПМ «Містопроект»

Доповідач Е.Лаутнер – по 3-ому питанню представив рішення, наведені у містобудівному розрахунку будівництва 4-ох поверхового багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями комерційного призначення на просп. Червоної Калини,24 у м. Львові.
Згідно зонінгу дана земельна ділянка розташована в зоні Ж-1 (садибної забудови).
Земельна ділянка знаходиться в районі існуючої забудови вздовж просп. Червоної Калини і вул. Хуторівки.
З півночі та півдня будинок обмежений індивідуальною садибною забудовою, зі сходу просп. Червоної Калини та внутрішньо-квартальним проїздом, зі заходу зоною гаражів та підприємством ВАТ «Хімкомбінат». Від гаражів визначено нормативну відстань 15 м, а від промислової зони 50 м.
Поверховість будинку 4 поверхи, дах шатровий, площа забудови 342 м кв, у будинку 19 квартир, з них 11 однокімнатних і 8 двохкімнатних.
Орієнтація будинку по інсоляції не порушує норм.

Виступили: Ю.Столяров, М.Ягольник, В.Сколоздра
Запитання та зуваження присутніх стосувались:
  • відповідності площі земельної ділянки і площі забудови;
  • вирішення питань влаштування гостьових стоянок і майданчиків;
  • дотримання санітарних розривів від залізниці;
  • можливості викупу суміжної земельної ділянки і більш комплексного підходу до даної території з визначенням стратегії розвитку району забудови;
  • додаткового опрацювання в межах кварталу існуючої житлової забудови комплексного вирішення розвитку громадсько-обслуговуючих функцій;

Е.Лаутнер на поставлені питання поінформував, що:
- площа земельної ділянки 0,07 га, а площа забудови 342 м кв;
- влаштовується відкрита стоянка під цокольним поверхом на 8 машино-місць;
- замовник надав листа до Сихівської районної адміністрації з проханням можливості використання існуючих стоянок та дитячих майданчиків в межах житлової зони за кошти замовника;
- відстань від залізниці становить 300 м.

Ю.Чаплінський підтримав всі висловлені зауваження, а особливо щодо доопрацювання комплексного вирішення даної території.

Вирішили:
Рекомендувати розробнику містобудівного розрахунку доопрацювати подані матеріали з врахуванням зауважень архітектурно-містобудівної ради щодо відображення перспектив розвитку громадсько-обслуговуючих функцій району забудови.

Секретар архітектурно-містобудівної ради управління архітектуриВ.Хижняк


під дубом-2.pdfYaroslavenka-ARM2-print.pdfЧер Кал МБР.pdf
<< Попередня     Наступна >>




Назад