УКРАЇНА
ЛЬВІВСЬКА МІСЬКА РАДА
3-тя сесія 3-го скликання
УХВАЛА № 82
від 11/05/98
Про міський відділ контролю за дотриманням прав споживачів |  |
Зміни
згідно з ухвалою 165-1999
документ:  |
Доповнення
згідно з ухвалою 225-1999
документ:  |
Втратив чинність
згідно з ухвалою 834-2000
документ:  |
Відповідно до статті 26 (п.1, п.п.5), статті 30 (п.п.3 частини „б"), статті 68 (п.1) Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", на виконання розпорядження міського голови від 04.08.1998 року №431 „Про заходи щодо забезпечення дотримання законодавства про захист прав споживачів", керуючись Законом України „Про захист прав споживачів", Львівська міська рада ухвалила:
1. Утворити в складі управління контролю міської ради відділ контролю за дотриманням прав споживачів у кількості 18 одиниць.
2. Затвердити Положення про відділ контролю за дотриманням прав споживачів згідно з додатком.
3. Утримання відділу контролю за дотриманням прав споживачів здійснювати за рахунок частини коштів від стягнень за порушення законодавства про захист прав споживачів, що надходять в позабюджетний фонд міської ради, відповідно до чинного законодавства.
4. Доповнити Положення про позабюджетний фонд Львівської міської ради, затверджене ухвалою ради від 25.07.1995 року, в розділі 3 „Порядок використання коштів фонду” пунктом 5 наступного змісту:
"5. Кошти, які надходять в позабюджетний фонд ради за порушення законодавства про захист прав споживачів, спрямовувати на утримання відділу контролю за дотриманням прав споживачів, відповідно до затвердженого положення про цей відділ".
5. Контроль за виконанням ухвали покласти на постійну комісію депутатської діяльності, громадського правопорядку і самоврядування, постійну комісію фінансів та планування бюджету.
Міський голова В.Куйбіда
Додаток, до ухвали сесії
Львівської міської ради
від 05.11.1998р. №82
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ контролю за дотриманням прав споживачів.
1. Відділ контролю за дотриманням прав споживачів (далі - відділ), як структурний підрозділ управління контролю міської ради, є виконавчим органом Львівської міської ради з питань здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів на території м.Львова.
Відділ утворений на підставі п.п.З частини ,,б" ст.30 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", п.2. ст.4 Закону України ,,Про захист прав споживачів", за погодженням із Управлінням у справах захисту прав споживачів по Львівській області, на виконання розпорядження міського голови від 04.08.1998р. № 431 „Про заходи щодо забезпечення дотримання законодавства про захист прав споживачів", відповідно до ухвали сесії Львівської міської ради від 05.11.1998р. № 82.
2.Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативними актами Держспоживзахисту, рішеннями Львівської міської ради, виконкому, розпорядженнями міського голови, цим Положенням.
Відділ є підконтрольним і підзвітним міській раді, підпорядкованим міському голові, виконавчому комітету, начальнику управління контролю міської ради.
Відділ здійснює свою роботу на території м.Львова на основі плану роботи відділу, який затверджується міським головою, а також за заявами-скаргами громадян. Заяви скарги громадян приймаються відділом, реєструються в журналі встановленої форми і підлягають розгляду працівниками відділу відповідно до чинного законодавства. У випадку надходження заяви-скарги про порушення прав споживача на території м.Львова до обласного управління захисту прав споживачів, останнє скеровує цю скаргу разом із скаржником до міського відділу. Інформація про місцезнаходження та контактні телефони міського відділу знаходяться на видному, доступному для огляду місці в кожному закладі торгівлі, громадського харчування та сфери послуг. У випадку здійснення іншими контролюючими органами незапланованих або несанкціонованих перевірок суб’єктів підприємницької діяльності, відповідальна особа господарюючого суб'єкту відмовляє учасникам контролю у проведенні перевірки і повідомляє про це міський відділ за контактним телефоном.
3. Основними завданнями відділу є:
здійснення контролю за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів місцевими органами виконавчої влади та господарюючими суб'єктами - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, громадянами-підприємцями та іноземними юридичними особами, що проводять підприємницьку діяльність на території міста; здійснення контролю за дотриманням рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства України про рекламу у сфері захисту прав споживачів;
захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
захист споживачів від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства України про рекламу;
вжиття до господарюючих суб'єктів, які порушують права споживачів, а також до рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами, які порушують законодавство про рекламу, передбачених законодавством заходів впливу;
координація роботи з територіальними органами Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, органами і установами державного санітарного нагляду міста та з іншими місцевими органами виконавчої влади у питаннях контролю за дотриманням прав споживачів;
висвітлення у засобах масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, інформування населення про порядок реалізації прав споживачів та законодавства про рекламу.
4. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
1) вивчає споживчий ринок товарів та послуг;
2) перевіряє:
на підприємствах (в їхніх об'єднаннях), в установах, організаціях незалежно від форм власності, у громадян-підприємців, іноземних юридичних осіб, що проводять підприємницьку діяльність на території міста, (далі - господарюючі суб'єкти), якість продукції, товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо їхньої безпеки, а також дотримання правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг; у разі потреби перевіряє якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва продукції, товарів, виконання робіт і надання послуг;
дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу;
3) проводить радіологічний, хіміко-токсикологічний і фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що виробляються та реалізуються господарюючими суб'єктами, за їх рахунок;
4) вживає заходів:
до припинення у сфері виробництва відвантаження і реалізації продукції, що не відповідає вимогам нормативних документів та небезпечна;
до припинення у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг та вилучення з обороту товарів, що не відповідають вимогам нормативних документів та небезпечні;
до відкликання від споживачів небезпечних продукції, товарів (робіт, послуг);
публічного спростування, коригування, припинення недобросовісної реклами;
5) бере у встановленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних і координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначення якості товарів народного споживання, послуг та діяльністю, у галузі реклами, вносить відповідні пропозиції;
6) веде облік виявлених випадків виробництва, поставки і продажу продукції, товарів неналежної якості; порушень правил торгівлі, виконання робіт, надання послуг; законодавства про рекламу, а також облік проведених заходів контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про рекламу та одержаних результатів;
7) аналізує причини порушень прав споживачів, узагальнює результати перевірок та інформує про них управління у справах захисту прав споживачів по Львівській області, Львівську міську раду, повідомляє зацікавленим установам та організаціям про стан дотримання господарюючими суб'єктами законодавства про захист прав споживачів, дотримання рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами норм законодавства про рекламу, вносить їм пропозиції щодо усунення виявлених недоліків;
8) передає відповідним органам матеріали перевірок за фактами виявлених порушень та зловживань;
9) розробляє і здійснює разом із зацікавленими місцевими органами виконавчої влади заходи, спрямовані на захист прав споживачів;
10) розглядає скарги, заяви та пропозиції громадян з питань, що належать до компетенції відділу, консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів та про рекламу;
11) веде через засоби масової інформації роз'яснювальну роботу, спрямовану на поглиблення правових знань споживачів, інформує населення про результати здійснюваного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про рекламу та про роботу відділу;
12) здійснює інші функції, що випливають із покладених на нього законодавством та нормативними документами завдань.
5. Відділ під час покладених на нього завдань взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, державного нагляду і контролю, правоохоронними органами та громадськими організаціями.
6. Відділ має право:
1) давати господарюючим суб'єктам обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів; у разі потреби повідомляти відповідні територіальні органи Держстандарту України про порушення вимог нормативних документів у процесі виробництва товарів народного споживання для перевірки і вжиття заходів;
2) безперешкодно входити до будь-яких виробничих, складських, торговельних та інших приміщень господарюючих суб'єктів для перевірки якості продукції, товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо їх безпеки, а також дотримання правил торгівлі та надання послуг; вимагати та одержувати від господарюючих суб'єктів, що перевіряються, необхідні нормативні документи, які характеризують якість продукції, товарів (робіт, послуг), сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва, виконання робіт, надання послуг, інші документи та відомості, необхідні для здійснення повноважень, а також пояснення щодо виявлених порушень;
3) відбирати у встановленому порядку у господарюючих суб'єктів сфери виробництва, торгівлі, громадського харчування і послуг зразки товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів для перевірки їхньої якості на місці, або проведення незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах з оплатою вартості зразків і проведених досліджень (експертиз) за рахунок господарюючих суб'єктів, що перевіряються; проводити у встановленому порядку контрольні перевірки правильності розрахунків із споживачами за реалізовані товари та надані послуги;
4) перевіряти дотримання рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів; безперешкодно ознайомлюватися з усіма необхідними документами, матеріалами, відео- та звукозаписами, вимагати усні чи письмові пояснення, а також будь-яку іншу інформацію, необхідну для здійснення повноважень, передбачених законодавством про рекламу;
5) одержувати від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також господарюючих суб'єктів нормативні документи та інші відомості, необхідні для виконання своїх повноважень;
6) забороняти господарюючим суб'єктам реалізацію споживачам продукції, товарів, виконання робіт, надання послуг: на які немає документів, що засвідчують їх відповідність вимогам нормативних документів; на які актами законодавства або нормативними документами встановлено обов'язкові вимоги щодо забезпечення безпеки життя; здоров'я, майна споживачів і охорони навколишнього природного середовища, якщо ця продукція, товари (роботи, послуги) не мають сертифіката відповідності; завезених на територію України без документів, які підтверджують їхню належну якість;
7) забороняти рекламу, що порушує вимоги законодавства про рекламу, та вимагати її публічного спростування;
8) вимагати від рекламодавця публікації відомостей, що коригують (уточнюють, доповнюють) рекламу;
9) приймати рішення:
про припинення відвантаження і реалізації продукції у сфері виробництва, а також про припинення у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, продажу товарів, що не відповідають вимогам нормативних документів, - до усунення виявлених недоліків;
про тимчасове припинення діяльності господарюючих суб'єктів (їх структурних підрозділів, філій, представництв) сфери торгівлі громадського харчування та послуг, що систематично виробляють, реалізують недоброякісну продукцію, товари, порушують правила торгівлі та надання послуг, умови зберігання та транспортування продукції, товарів - до усунення виявлених недоліків;
у справах про порушення законодавства про рекламу в межах його компетенції;
10) опломбовувати в порядку, передбаченому законодавством, у господарюючих суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування і послуг виробничі, складські, торговельні та інші приміщення, а також неправильні, несправні й такі, що не мають відповідного клейма чи з порушеними термінами повірки, вимірювальні прилади, за допомогою яких здійснюється обслуговування споживачів, з наступним повідомленням територіальних органів державної метрологічної служби Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації для проведення перевірних робіт і розпломбування;
11) вилучати у встановленому порядку неякісну продукцію, товари, документи, інші предмети, що свідчать про порушення прав споживачів;
12) залучати за домовленістю спеціалістів інших місцевих органів виконавчої влади, наукових, проектних установ і організацій до перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів та про рекламу;
13) проводити в установленому порядку за участю заінтересованих місцевих органів виконавчої влади та господарюючих суб’єктів громадських організацій порівняльні огляди, виставки, дегустації якості товарів;
14) передавати матеріали перевірок управлінню у справах захисту прав споживачів по Львівській області для накладення стягнення:
на господарюючих суб'єктів - за порушення законодавства про захист прав споживачів відповідно до статті 23 Закону України „Про захист прав споживачів" (1023-12) та статті 17 Закону України „Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами" (481/95-ВР);
на рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами - за порушення законодавства про рекламу відповідно до статті 27 Закону України „Про рекламу" (270/96-ВР).
із сум штрафів 50 відсотків зараховується до позабюджетного фонду Львівської міської ради, 35 відсотків - до державного бюджету, а 15 відсотків спрямовується для матеріально-технічного забезпечення відділу.
15) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
16) одержувати безплатно від місцевих органів державної статистики відповідні статистичні матеріали.
7. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою за поданням начальника управління контролю міської ради.
8. Начальник відділу:
здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань;
затверджує посадові інструкції працівників відділу, контролює виконання ними службових обов'язків;
підпорядкований начальнику управління контролю;
координує роботу відділу з роботою управління у справах захисту прав споживачів по Львівській області.
9. Відділ утримується за рахунок частини коштів від стягнень за порушення законодавства про захист прав споживачів, що надходять до позабюджетного фонду Львівської міської ради. Гранична чисельність працівників відділу затверджується сесією Львівської міської ради. Кошторис та штатний розпис відділу затверджується у встановленому порядку. Оплата праці працівників відділу здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Прийом та звільнення працівників відділу здійснюється відповідно до наказу начальника управління, за погодженням з начальником відділу, відповідно до чинного законодавства.
10. Положення розповсюджується і доводиться до відома населення та суб'єктів підприємницької діяльності через 10 днів після його прийняття через відділ торгівлі, реєстраційну палату, інші виконавчі органи міської ради та засоби масової інформації.
11. Ліквідація та реорганізація відділу здійснюється радою у встановленому порядку.
Начальник управління Р.Данилюк
|