УКРАЇНА
ЛЬВІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Рішення № 610
від 04/26/2024
Про утворення архітектурно-містобудівної ради при департаменті архітектури та просторового розвитку | |
З метою забезпечення реалізації містобудівної політики Львівської міської ради та вдосконалення розгляду проєктно-планувальної документації, керуючись Законами України “Про архітектурну діяльність“, “Про регулювання містобудівної діяльності“, відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 108 “Про затвердження Типового положення про архітектурно-містобудівні ради“, враховуючи ухвали міської ради від 04.02.2021 № 32 “Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів“, від 08.07.2021 № 1081 “Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради“, від 27.12.2023 № 4293 “Про внесення змін до ухвали міської ради від 04.02.2021 № 32 “Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів“ і від 27.12.2023 № 4294 “Про внесення змін до ухвали міської ради від 08.07.2021 № 1081 “Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради“, рішення виконавчого комітету від 31.01.2024 № 162 “Про затвердження Положення про департамент архітектури та просторового розвитку Львівської міської ради та його структури“, виконавчий комітет вирішив:
1. Утворити архітектурно-містобудівну раду при департаменті архітектури та просторового розвитку як дорадчий орган при розгляді проєктної містобудівної документації, проєктів житлово-громадського, промислового і комунального будівництва, проєктів благоустрою та інженерної підготовки території.
2. Затвердити Положення про архітектурно-містобудівну раду при департаменті архітектури та просторового розвитку (додається).
3. Вважати такими, що втратили чинність:
3.1. Рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 № 40 “Про утворення архітектурно-містобудівної ради при управлінні архітектури та урбаністики департаменту містобудування“.
3.2. Рішення виконавчого комітету від 23.06.2017 № 548 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 № 40“.
3.3. Рішення виконавчого комітету від 22.09.2017 № 846 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 № 40“.
3.4. Рішення виконавчого комітету від 09.02.2018 № 131 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 № 40“.
3.5. Рішення виконавчого комітету від 06.04.2018 № 385 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 № 40“.
3.6. Рішення виконавчого комітету від 15.11.2019 № 1063 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 № 40“.
3.7. Рішення виконавчого комітету від 13.12.2019 № 1157 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 № 40“.
3.8. Рішення виконавчого комітету від 03.04.2020 № 305 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 20.01.2017 № 40“.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з містобудування.
Львівський міський голова Андрій САДОВИЙ
Додаток
Затверджено
рішенням виконкому
від 26.04.2024 № 610
ПОЛОЖЕННЯ
про архітектурно-містобудівну раду
при департаменті архітектури та просторового розвитку
1. Загальні положення
1.1. Архітектурно-містобудівна рада при департаменті архітектури та просторового розвитку (надалі – архітектурно-містобудівна рада) утворюється для професійного колегіального розгляду і обговорення містобудівних, архітектурних та інженерних проєктних рішень об’єктів архітектури і містобудування, а також основних положень архітектурно-планувальних завдань та програм на розробку значних об’єктів архітектури і містобудування.
1.2. Архітектурно-містобудівна рада здійснює свою діяльність згідно з вимогами законодавства України та Типового положення про архітектурно-містобудівні ради, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 № 108.
1.3. Архітектурно-містобудівна рада розглядає містобудівні та архітектурні рішення передпроєктної та проєктної документації, яка розробляється на замовлення юридичних і фізичних осіб, незалежно від відомчої належності та форм власності, на території Львівської міської територіальної громади.
2. Основні завдання архітектурно-містобудівної ради
2.1. Архітектурно-містобудівна рада згідно з наданими законодавством України повноваженнями у сфері містобудування та архітектури розглядає містобудівну і проєктну документацію та надає виконавчим органам міської ради рекомендації з питань планування, забудови та іншого використання територій, а саме:
2.1.1. Визначення державних інтересів у проєктах містобудівної документації; генерального плану; детальних планів територій, проєктів зонування територій, а також історико-архітектурних опорних планів.
2.1.2. Будівництва об’єктів (будинків і споруд житлового, громадського, комунального, промислового та іншого призначення, об’єктів садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, а також об’єктів реставрації, пристосування пам’яток архітектури та містобудування).
2.2. При розгляді містобудівної та проєктної документації рекомендації надаються на підставі їх оцінки відповідно до вимог законодавства, державних будівельних норм, особливостей містобудівної ситуації (архітектурно-планувальних рішень, техніко-економічних показників та архітектурної виразності).
2.3. Проєкти (містобудівні розрахунки, ескізи намірів забудови, концепції тощо), які пропонуються для повторного розгляду на засіданні архітектурно-містобудівної ради після відхилення радою такого проєкту в рамках попереднього розгляду, розглядаються за умови коригування проєкту, зокрема з урахуванням зауважень архітектурно-містобудівної ради, зазначених у протоколі засідання.
2.4. Результати розгляду архітектурно-містобудівною радою проєктів містобудівної документації враховуються під час подальшого доопрацювання та затвердження таких проєктів.
2.5. Результати розгляду архітектурно-містобудівною радою проєктів будівництва мають виключно рекомендаційний характер і не можуть вимагатися під час погодження та затвердження таких проєктів.
2.6. Архітектурно-містобудівна рада надає рекомендації з питань планування, забудови та іншого використання територій у межах історичних ареалів населених місць і зон охорони пам’яток архітектури та містобудування з врахуванням рішень консультативних рад з питань охорони культурної спадщини.
3. Склад і структура архітектурно-містобудівної ради
3.1. Архітектурно-містобудівна рада утворюється у складі голови ради, його заступника, секретаря та членів ради – фахівців у сфері будівництва, містобудування та архітектури, які мають відповідну вищу освіту та досвід роботи у цій сфері, представників відповідних органів виконавчої влади, творчих спілок (за згодою).
3.2. Головою архітектурно-містобудівної ради є директор департаменту - головний архітектор міста Львова департаменту архітектури та просторового розвитку.
3.3. Склад архітектурно-містобудівної ради формується департаментом архітектури та просторового розвитку з найбільш авторитетних і висококваліфікованих фахівців у сфері будівництва, містобудування та архітектури, які становлять не менше половини загальної кількості членів ради, а також інженерів, будівельників, науковців, представників місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, представників місцевих органів державного контролю, творчих спілок та інших професійних організацій і затверджується наказом директора департаменту - головного архітектора міста Львова департаменту архітектури та просторового розвитку.
3.4. При архітектурно-містобудівній раді можуть бути створені професійні секції (експертні групи) як з членів архітектурно-містобудівної ради, так і інженерів, будівельників, науковців, представників місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, представників місцевих органів державного контролю, творчих спілок та інших професійних організацій за напрямками містобудівної та архітектурної діяльності. Склад і керівники секцій (експертних груп) затверджуються наказом директора департаменту - головного архітектора міста Львова департаменту архітектури та просторового розвитку.
3.5. На засідання архітектурно-містобудівної ради чи її секцій (експертних груп), у разі потреби, крім замовника та розробників проєкту, за згодою головуючого можуть бути також запрошені (без права голосування) представники зацікавлених державних та недержавних установ, проєктних, науково-дослідних і громадських організацій, експертизи, преси тощо.
3.6. Для попереднього рецензування проєктів, які розглядає архітектурно-містобудівна рада, можуть залучатися не тільки члени ради, а й інші висококваліфіковані фахівці.
4. Права архітектурно-містобудівної ради
4.1. Архітектурно-містобудівна рада має право:
4.1.1. Розглядати і схвалювати містобудівні, архітектурні та інженерні проєктні рішення, розроблені відповідно до законодавства України, державних будівельних стандартів, норм і затвердженої містобудівної документації та надавати рекомендації і висновки департаменту архітектури та просторового розвитку, іншим органам виконавчої влади, замовникам та розробникам містобудівної, проєктно-кошторисної документації щодо їх погодження чи доопрацювання.
4.1.2. При розгляді містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки подавати пропозиції департаменту архітектури та просторового розвитку щодо доцільності внесення необхідних додаткових вимог або рекомендувати проведення конкурсу на планування і забудову окремої ділянки чи окремого об’єкта архітектури.
4.1.3. Готувати і передавати для публікації у пресі матеріали, які розглянуті на засіданнях архітектурно-містобудівної ради.
4.1.4. Надавати виконавчим органам міської ради, замовникам рекомендації щодо здійснення у необхідних випадках передпроєктних робіт та інших заходів з охорони пам’яток історії та культури, у тому числі містобудування, архітектури та історичної забудови.
4.2. Члени архітектурно-містобудівної ради повинні бути присутніми на її засіданнях, брати активну участь в обговоренні питань, які розглядаються, сприяти виконанню рекомендацій і висновків архітектурно-містобудівної ради, якісно та вчасно виконувати доручення щодо підготовки питань для обговорення на засіданнях.
4.3. Члени архітектурно-містобудівної ради мають право широкого та вільного обміну думками з кола питань, які розглядаються на засіданнях, ознайомлюватися зі всіма матеріалами, які обговорюються, висловлювати свою точку зору щодо рішень архітектурно-містобудівної ради та брати участь у голосуванні.
4.4. Голова архітектурно-містобудівної ради (заступник), якщо він є автором проєкту, право на розробку якого здобуте у результаті конкурсу і який розглядається, не має права вести засідання.
4.5. Члени ради в аналогічному випадку не мають права голосувати за свій авторський проєкт.
4.6. Члени архітектурно-містобудівної ради беруть участь у її роботі на громадських засадах.
4.7. Архітектурно-містобудівна рада проводить свою діяльність на основі принципу гласності та з врахуванням громадської думки, висловленої у встановленому законом порядку.
4.8. Голова архітектурно-містобудівної ради, його заступник, секретар, члени не мають права брати участь в обговоренні на засіданнях питань щодо проєктування об’єктів містобудування, у розробленні яких вони брали участь.
4.9. Члени архітектурно-містобудівної ради не можуть брати участь в обговоренні і голосуванні щодо проєктів, авторами яких є їх близькі родичі, а також у разі, якщо проєкти розробляються працівниками проєктної установи, у якій вони працюють.
5. Організація роботи архітектурно-містобудівної ради
5.1. Формою роботи архітектурно-містобудівної ради є засідання, які проводяться згідно з планом та порядком денним, які складає її секретар та затверджує голова архітектурно-містобудівної ради. Засідання архітектурно-містобудівної ради можуть проводитися у режимі відеоконференції. Позачергові засідання архітектурно-містобудівної ради скликаються за рішенням голови архітектурно-містобудівної ради.
5.2. Засідання архітектурно-містобудівної ради є відкритими. Відкритість засідань архітектурно-містобудівної ради забезпечується оприлюдненням на офіційному сайті міської ради інформації про дату проведення та порядку денного засідання архітектурно-містобудівної ради, а також протоколу засідання архітектурно-містобудівної ради.
5.3. Засідання архітектурно-містобудівної ради транслюються у мережі Інтернет у режимі реального часу, а також забезпечується можливість здійснення фотозйомки, відео-, звукозапису із застосуванням відповідних технічних засобів. Фотозйомка, відеозапис, а також трансляція засідання можуть здійснюватися у спосіб, який не перешкоджає веденню засідання та здійснення членами архітектурно-містобудівної ради своїх повноважень.
5.4. Департамент архітектури та просторового розвитку запрошує на засідання архітектурно-містобудівної ради авторів (колективи авторів) проєктів будівництва та інших осіб, інтереси яких зачіпають проєкти будівництва. Члени Львівської міської територіальної громади мають право бути присутніми на засіданнях архітектурно-містобудівної ради.
5.5. Подання містобудівної документації на розгляд архітектурно-містобудівної ради або надання роз’яснень щодо вказаної документації здійснюється у термін до 20 днів з дня подання звернення.
5.6. З метою забезпечення порядку під час засідання архітектурно-містобудівної ради кількість осіб, які перебувають на засіданні архітектурно-містобудівної ради, обмежується кількістю місць для сидіння у залі. Напередодні засідання архітектурно-містобудівної ради департамент архітектури та просторового розвитку формує список запрошених (присутніх) осіб, враховуючи заяви членів територіальної громади про бажання бути присутнім на засіданні.
5.7. Члени Львівської міської територіальної громади та запрошені особи, які присутні на засіданні архітектурно-містобудівної ради, повинні утримуватись від публічних проявів свого ставлення до того, що відбувається на засіданні, крім виступів у встановленому порядку, та не порушувати громадський порядок (вживання непристойних або образливих виразів, хамство, вигуки, блокування трибуни, входу чи виходу із зали, бійки та інші хуліганські дії, псування майна тощо). У разі недотримання вищезазначених правил головуючий попереджає про недопустимість такої поведінки, а у разі продовження порушення громадського порядку – така особа може бути видалена з приміщення, де проходить засідання архітектурно-містобудівної ради.
5.8. Архітектурно-містобудівна рада розглядає питання, включені до порядку денного за поданням замовника проєкту. Порядок денний формується за зверненнями замовників не пізніше як за 2 дні до засідання архітектурно-містобудівної ради.
5.9. Архітектурно-містобудівна рада розглядає матеріали проєкту, подані за десять робочих днів до її засідання. Подання архітектурно-містобудівній раді проєктних та демонстраційних матеріалів для розгляду та їх технічний супровід здійснює замовник або за його дорученням автор-розробник (тиражування, копіювання, інформаційні та довідкові матеріали тощо).
5.10. Склад матеріалів повинен відповідати вимогам державних будівельних норм щодо проєктної документації відповідної стадії проєктування. У складі матеріалів на розгляд архітектурно-містобудівної ради, крім інших документів, подаються демонстраційні макети: для об’єктів невеликого розміру – у масштабі 1:100, для об’єктів середнього розміру – у масштабі 1:200, для об’єктів великого розміру – у масштабі 1:500, для об’єктів дуже великого розміру – в іншому погодженому масштабі.
5.11. Засідання архітектурно-містобудівної ради веде голова, а за його відсутності – заступник голови. Засідання архітектурно-містобудівної ради вважається правомочним, якщо на ньому присутні більш як половина його членів.
5.12. Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях забезпечує секретар архітектурно-містобудівної ради. Організаційне забезпечення роботи архітектурно-містобудівної ради покладається на департамент архітектури та просторового розвитку.
5.13. Департамент архітектури та просторового розвитку, при якому функціонує архітектурно-містобудівна рада, за 20 робочих днів до розгляду на засіданні архітектурно-містобудівної ради проєкту містобудівної документації письмово інформує про дату та місце такого розгляду органи державної влади, які відповідно до закону мають повноваження щодо розгляду проєкту містобудівної документації, та забезпечує можливість ознайомлення з її розділами (за відповідним напрямом). За результатами розгляду зазначені органи подають уповноваженому органові містобудування та архітектури свої висновки. Письмові висновки додаються до матеріалів засідання архітектурно-містобудівної ради.
У разі ненадання письмових висновків до проєкту містобудівної документації протягом 20 днів з дня надходження інформації про розгляд містобудівної документації такий проєкт вважається погодженим.
5.14. На засіданні архітектурно-містобудівної ради доповідає автор проєкту.
5.15. На проєкти містобудівної документації та проєкти будівництва, що за класами наслідків відповідальності відносяться до СС3, замовник може надавати письмову рецензію, яка підготовлена проєктною організацією на його замовлення.
5.16. Розгляд на засіданні архітектурно-містобудівної ради проєктів реконструкції об’єктів будівництва, щодо яких діють майнові права автора, проводиться за участю автора або колективу авторів відповідно до Закону України “Про авторське право і суміжні права“.
5.17. Форму голосування на засіданні архітектурно-містобудівної ради обирає головуючий. Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів архітектурно-містобудівної ради. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Результати голосування оприлюднюються на сайті Львівської міської ради на наступний день після засідання архітектурно-містобудівної ради. У разі проведення засідання архітектурно-містобудівної ради у режимі відеоконференції оприлюднення результатів голосування здійснюється протягом 5 (п’яти) робочих днів.
5.18. За результатами розгляду та обговорення питань секретар архітектурно-містобудівної ради складає протокол, який підписує головуючий на засіданні та секретар.
5.19. Протокол містить:
5.19.1. Поіменний перелік присутніх членів архітектурно-містобудівної ради та запрошених осіб.
5.19.2. Питання, які розглядаються на засіданні.
5.19.3. Відомості про замовника.
5.19.4. Дані щодо автора-розробника передпроєктної та проєктної документації, доповідача, рецензента та тих, хто виступає.
5.19.5. У разі необхідності: основні характеристики об’єкта, перелік вихідних даних (основних), рішення про відведення земельної ділянки (для об’єктів будівництва), особливі умови, основні висновки щодо відповідності вихідним даним, стислий зміст обговорень з відображенням позицій, висловлювань щодо питання та остаточними рекомендаціями архітектурно-містобудівної ради.
5.20. Протокол складається протягом 10 робочих днів з дня проведення відповідного засідання архітектурно-містобудівної ради.
5.21. Член архітектурно-містобудівної ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до протоколу засідання.
Керуючий справами
виконавчого комітету Наталія АЛЄКСЄЄВА
Віза:
Директор департаменту -
головний архітектор
міста Львова департаменту
архітектури та просторового
розвитку Антон КОЛОМЄЙЦЕВ
|