Львівська міська рада

// Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 06.08.2004 № 817 «Про Порядок надання місць для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами»


Дата оприлюднення:
02/14/2020




Відповідно до Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні“, “Про рекламу“, “Про ціни і ціноутворення“, Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067, виконавчий комітет вирішив:

1. Викласти пункт 3.2 додатка 1 до рішення виконавчого комітету від 06.08.2004 № 817 “Про Порядок надання місць для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами“ у новій редакції:

«3.2. Базовий тариф для визначення плати за користування місцями, які перебувають у комунальній власності, для розміщення спеціальних конструкцій становить за одне місце розташування спеціальної конструкції без ПДВ за місяць, що розміщуються:

№ п/п
Місця для розміщення спеціальних конструкцій
Зона ІА (за винятком проспекту Свободи (непарна сторона – від вул. Дорошенка до вул. Городоцької)
Зона ІА
проспект Свободи (непарна сторона – від вул. Дорошенка до вул. Городоцької)
Зона ІБ
Зона ІІ
Зона ІІІ
Базовий тариф
(грн. без ПДВ)
Базовий тариф
(грн. без ПДВ)
Базовий тариф
(грн. без ПДВ)
Базовий тариф
(грн. без ПДВ)
1
На будинках327,60327,60
262,10
180,38163,82
2
Просто неба456,982 284,9365,90251,46228,60
3
На інженерних спорудах, дорожньому обладнанні533,34533,34426,58293,54266,46
4
На електроопорах (холдери)160,14160,14128,0288,0280,02
5
Прапори просто неба91,4491,4473,1650,3045,72
6
Прапори на стіні65,6265,6252,3636,1232,82
7
Прапори на інженерних спорудах106,76106,7685,3858,7653,28
8
На зупинках громадського транспорту, контейнерах для роздільного збору побутових відходів45,7245,7236,5825,1622,86
9
На будівельних
майданчиках
213,30213,30170,66117,40106,54

Базовий тариф для визначення плати за користування місцями, які перебувають у комунальній власності, для розміщення спеціальних конструкцій на вул. Замарстинівській (від будинку № 274 до межі м. Львова з смт. Брюховичі) та вул. Личаківській (від будинку № 232 до межі м. Львова з м. Винники) складає 102,88 грн. за 1 місце розташування спеціальної конструкції без ПДВ за місяць.
2. Комунальному підприємству «Адміністративно-технічне управління» здійснити відповідні перерахунки плати за тимчасове користування місцями для розміщення рекламних засобів, застосовуючи базові тарифи, визначені у п. 1 цього рішення.
Термін: з 01.04.2020 року.
Відповідальний: в.о.директора
комунального підприємства
«Адміністративно-технічне управління».

5. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з фінансово-економічних питань.

.
Адреса розробника:
пл.. Ринок, 1 ДЕР
тел/факс:
297-57-24
Е-mail:
[email protected]

Аналіз регуляторного впливу:
Аналіз регуляторного впливу
прийняття рішення виконавчого комітету
Львівської міської ради Про внесення змін до № 817 від 06.08.2004 року «Про Порядок надання місць для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами»
1. Визначення проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.
Основною проблемою, яку пропонується розв’язати шляхом прийняття цього рішення, є приведення існуючої плати за користування місцями комунальної форми власності, яка надходить до міського бюджету, до актуального рівня доходів рекламорозповсюджувачів на ринку рекламної діяльності, оскільки існуючий базовий тариф демотивує рекламорозповсюджувачів щодо оптимізації парку рекламономіїв, перегляду їх кількості на території міста в сторону зменшення, і навіть більше - спонукає до збільшення кількості конструкцій.
Так, для прикладу, мінімальна вартість розміщення рекламною агенцією «Октагон-Аутдор» реклами на щитовій конструкції типу «білборд» розміром 3 х 6 у м. Львові становить 5 тис. гривень (максимальна- 15 тис. гривень) {https://octagon.com.ua/process/step-2}, на сіті-лайтах - від 2,5 тис.гривень. до 5 тис. гривень
Запроваджена максимальна місячна плата (без ПДВ) за тимчасове користування місцями для розміщення рекламних засобів типу у 2019 році за один метр квадратний рекламної площі у зоні ІІІ становила 109,8 гривні, у 2020 році (з врахуванням з індексу інфляції) – 114,3 гривні.
Подібний стан речей призвів до ситуації, коли місто стало перенасиченим рекламними засобами, що негативно впливає на загальне сприйняття міського середовища та порушує зону комфорту мешканців. Існуюча кількість рекламних конструкцій в місті є настільки великою, що відповідні конструкції стали домінантами у міському просторі. Зазначені зміни розроблені на підставі Законів України «Про рекламу», «Про основи містобудування в Україні», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Правил благоустрою та утримання території м. Львова», затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 р. № 376, «Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові», затверджених рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 569 від 21.05.2010 року.

2. Визначення цілей державного регулювання.
Метою прийняття цих змін є встановлення базового тарифу, виведеного для кожного виду конструкції та зони її розміщення з одночасним приведенням цього тарифу до актуального рівня вартості тимчасового користування місцями для розміщення реклами на ринку рекламної діяльності.
3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей.
Альтернативою є збереження існуючого стану або менш значне збільшення тарифів. У такому разі, беручи до уваги ціни продажів рекламних площин для рекламодавців, існуючий розмір плати, без його актуалізації, або незначне його підняття, спричинить недостатньо ефективне використання комунального майна для забезпечення потреб міста, та стане перешкодою на шляху до естетизації міського простору шляхом зменшення кількості реклами в місті.
Ще одним з альтернативних способів досягнення цілей є розробка схем розміщення рекламних засобів на території міста, які б передбачали суттєве скорочення існуючої кількості рекламних засобів. Проте, як показує досвід попередніх років, зокрема на прикладі розробки схем розміщення рекламних засобів на перехрестях міста Львова, деякі рекламорозповсюджувачі не хочуть йти на співпрацю з містом та іншими представниками бізнесу, і відповідно оскаржують подібні рішення в суді. Рішення у справі можна знайти за посиланням: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/76666926_
Окрім того, на час розгляду справи в судових інстанціях, приймаються ухвали про забезпечення позову із забороною демонтажу рекламних конструкцій, відтак ситуація в місті з рекламою роками залишається незмінною.
Наводимо посилання з сайту Єдиного державного реєстру судових рішень http://www.reyestr.court.gov.ua/:
- http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/71814316
- http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/71346276
- http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/87072247
- http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/57604653
Законодавчі прогалини позбавляють міську владу засобів боротьби із засиллям реклами, надаючи можливість недобросовісним рекламорозповсюджувачам використовувати власність територіальної громади у власних цілях в обхід встановленій законодавством процедурі, та отримати дозволи на розміщення зовнішньої реклами за рішенням суду, ігноруючи, при цьому, думку уповноважених органів у сфері архітектури та охорони історичного середовища.

4. Механізми і заходи, які прогнозуються для розв’язання проблеми.
Механізм, закладений в основу проекту рішення полягає в актуалізації потреб сьогодення.
5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей шляхом прийняття регуляторного акта.
Запровадження запропонованого механізму надасть можливість суб’єктам господарювання перед зверненням за дозволом на розміщення реклами порахувати вартість своїх витрат за тимчасове користування місцями для розміщення реклами і спрогнозувати свої прибутки від рекламної діяльності. Рекламорозповсюджувачі, які вже мають дозволи на розміщення реклами, самостійно зможуть контролювати розмір нарахувань по кожній із належних їм конструкцій. Прийняття даного рішення не потребує додаткових витрат з бюджетів різних рівнів, а, навпаки, сприятиме збільшенню надходжень до бюджету.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта.
Даним рішенням прогнозується збільшення надходжень від користування місцями для розміщення реклами та зменшення кількості рекламоносїів в місті.
7. Строк чинності рішення виконкому.
Постійно.
8. Визначення показників результативності рішення виконкому.
Базове відстеження показників результативності рішення виконкому буде здійснюватись після набуття ним чинності.
8. Визначення заходів, за допомогою яких буде відстежуватись результативність регуляторного акта.
Визначення та оцінка результатів реалізації рішення виконкому буде проведене шляхом аналізу застосування вищевказаних змін до Порядку надання місць для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, їх впливу на взаємовідносини Львівської міської ради та суб’єктів, що розміщують конструкції зовнішньої реклами у м. Львові.

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01.12.2019. по 14.02.2020

Порядковий номерВид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)Кількість учасників консультацій, осібОсновні результати консультацій (опис)
1.Робочі наради10Обговорення, внесення окремих уточнень
2.Робочі зустрічі6Обговорення, внесення окремих уточнень

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 314 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 37 (одиниць) та мікропідприємництва 277 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 88,5 (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

№ п/пНайменування оцінкиУ перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)
Періодичні (за наступний рік)
Витрати за
п’ять років
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1.Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

0,000,000,00
2.Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0,000,000,00
3.Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0,000,000,00
4.Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

0,000,000,00
5.Інші процедури (уточнити)

Плата за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами (максимальна місячна плата (без ПДВ) за 1 м кв. в зоні ІІІ)

228,6/м кв.228,6 + індекс інфляції (оціночно – 5%

=

240,03/м кв.

(вартість 1 м кв. через 1 рік)

240,03 + індекс інфляції за 4 роки (оціночно – 10% щороку)

=

351,4/м кв. (вартість 1 м кв. через 5 років)

6.Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

228,6240,03241,4
загальний розмір витрат суб’єкта господарювання залежить від кількості рекламних конструкцій і розраховується за формулою, яка враховує тип конструкції, її площу та зональний коефіцієнт
7.Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
37*

(*у м. Львові встановлено 4 зони, що впливають на вартість за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами. Розрахунок М-тесту проводиться з врахуванням зонального коефіцієнту для зони ІІІ)

8.Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

8458,2/м кв.8881,1/м кв.13001,8/м кв.
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
9.Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

0,25год х 73 х 1 = 16 грн.відсутнівідсутні
10.Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

0,000,000,00
11.Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

0,000,000,00
12.Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

0,000,000,00
13.Інші процедури (уточнити)

Укладення договору тимчасового користування місцями для розміщення рекламних засобів

1 год х 73 = 73 грн.Відсутнівідсутні
14.Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

89,0 грн.ВідсутніВідсутні
15.Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
314
16.Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

27946ВідсутніВідсутні

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва


Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:


Львівська міська рада

(назва державного органу)

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)
Планові витрати часу на процедуру
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
0,25 год.90,5 грн./год.(середня зарплата інженера комунального підприємства
1
314
7104,25
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

камеральні

виїзні

0,5 год.
90,5
12
314
170,502
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання
0,25 год.
90,5
1
314
7104,25
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання
5,0

год.

90,5
1
314
142,085
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання
2,0 год.
90,5
1
314
56834
6. Підготовка звітності за результатами регулювання
1 год.
90,5
12
314
1086
(1 год. включає звітність по всіх суб’єктах, що підпадають під дію процедури регулювання
7. Інші адміністративні процедури
0,00
0,00
0,00
314
0,00
Разом за рік
Х
Х
Х
Х
242 773
Сумарно за п’ять років
Х
Х
Х
Х
1 213 863

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

№ п/п
Показник
Перший рік регулювання (стартовий)
За п’ять років
1.Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання8458,2/м кв.(загальний розмір витрат суб’єкта господарювання залежить від кількості рекламних конструкцій і розраховується за формулою, яка враховує тип конструкції, її площу та зональний коефіцієнт)13001,8 м кв. через 5 р. ( загальний розмір витрат суб’єкта господарювання залежить від кількості рекламних конструкцій і розраховується за формулою, яка враховує тип конструкції, її площу та зональний коефіцієнт)
2.Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування27946відсутні
3.Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулюваннязагальний розмір витрат суб’єкта господарювання залежить від кількості рекламних конструкцій і розраховується за формулою, яка враховує тип конструкції, її площу та зональний коефіцієнт
4.Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва242 7731 213 863
5.Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання2707191 213 863
Без врахування “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання, оскільки такі залежать від кількості рекламних конструкцій і розраховується за формулою, яка враховує тип конструкції, її площу та зональний коефіцієнт

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

За результатами оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п’ять років) запровадження компенсаторських механізмів не потребується.
Проект рішення розповсюджується тільки на сферу інтересів суб’єктів господарювання, які надають рекламні послуги або матимуть намір на розміщення реклами власної господарської діяльності на території м. Львова. Для суб’єктів господарювання корегуючим (пом’якшувальним) заходом у цьому випадку є те, що вони матимуть можливість за рахунок оптимізації (зменшення) кількості рекламоносіїв збільшити вартість послуг за розміщення реклами рекламодавця, а відповідно і збільшити свій прибуток.

Експертний висновок:





Назад