Львівська міська рада

// Про обмеження роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом (крім безалкогольного) на території м.Львова


Дата оприлюднення:
10/31/2011





Беручи до уваги звернення Львівського національного університету імені Івана Франка від 17.10.2011 № 5504-ВР (зареєстроване у Львівській міській раді 18.10.2011 № 2-13743), національного університету „Львівська Політехніка” від 13.10.2011 № 65-01-1976 (зареєстроване у Львівській міській раді 14.10.2011 № 2-13666), Львівського професійного ліцею побутового обслуговування від 20.10.2011 № 289 (зареєстроване у Львівській міській раді 21.10.2011 № 2-14034), відповідно до пунктів 4-б, 9-а статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 3 Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму”, пункту 3 статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання та продажу пива та слабоалкогольних напоїв”, Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” пункту 13 Порядку провадження торгівельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 №833, постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.96 №854 “Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями”, з метою впорядкування у м. Львові роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом (крім безалкогольного), усунення порушень громадського порядку та зменшення кількості злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, враховуючи численні скарги мешканців, міська рада ухвалила:

1. Визнати невизначеними для торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (крім безалкогольного) місця торгівлі, облаштовані в тимчасових спорудах торговельного призначення для здійснення підприємницької діяльності.
2. Встановити, що пункт 1 цієї ухвали набирає чинності з 01 січня 2012 року.
3. Виконавчим органам Львівської міської ради та контролюючим органам:
3.1. Зазначати в дозвільних документах на розташування тимчасових споруд торговельного призначення для здійснення підприємницької діяльності обмеження, визначені в п. 1 цієї ухвали.
3.2. Здійснювати заходи щодо анулювання дозвільних документів на розташування тимчасових споруд торговельного призначення при недотриманні суб`єктами господарювання визначених обмежень.
Відповідальний: виконавчі органи Львівської міської ради та контролюючі органи

4. Районним адміністраціям інформувати Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Львівській області про суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв у невизначених місцях торгівлі, для прийняття рішення про притягнення їх до відповідальності, передбаченої законодавством.
Відповідальний: голови районних адміністрацій

5. Доручити ЛМУ МВС України у Львівській області:
5.1. Забезпечити виконання цієї ухвали на території міста.
5.2. Проводити постійні спільні рейди за участі районних адміністрацій, управління у справах захисту прав споживачів для здійснення контролю за виконанням суб’єктами господарської діяльності п.1. цієї ухвали та у випадку виявлення правопорушень вживати заходів для притягнення винних осіб до відповідальності.
Відповідальний: начальник ЛМУ МВС України у Львівській області

6. Санітарно-епідеміологічній службі м.Львова перевіряти дотримання суб’єктами господарювання норм санітарного законодавсва, в тому числі дотримання погодженого асортиментного переліку, умов реалізації продукції, наявність санітарних книжок продавців.
Відповідальний: головний державний санітарний лікар м.Львова

7. Регіональному управлінню Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Львівській області проводити перевірки на предмет дотримання суб’єктами господарювання обмежень, встановлених п.1 цієї ухвали та у разі виявлення порушень притягувати до відповідальності у порядку встановленому законодавством.
Відповідальний: начальник Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Львівській області


8. Департаменту “Адміністрація міського голови“ оприлюднити дану ухвалу у засобах масової інформації.
Відповідальний:директор департаменту “Адміністрація міського голови“.

9. Департаменту економічної політики скерувати до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Львівській області:
9.1. Списки суб’єктів господарської діяльності, що здійснюють діяльність в тимчасових споруд торговельного призначення для здійснення підприємницької діяльності, в яких обмежено продаж алкогольних напоїв для прийняття рішення про відмову у наданні ліцензій на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
9.2. Дану ухвалу для врахування при видачі ліцензій на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями.
Відповідальний: директор департаменту економічної політики

10. Контроль за виконанням ухвали покласти на першого заступника міського голови та на голову постійної комісії економічної політики, підприємництва, інвестицій та зовнішніх відносин.

Міський голова А.Садовий

.

Адреса розробника:
Зауваження та пропозиції просимо надсилати у відділ торгівлі та тендерних закупівель управління економіки департаменту економічної політики
тел/факс:
297-58-76
Е-mail:
[email protected]

Аналіз регуляторного впливу:
Аналіз регуляторного впливу проекту ухвали міської ради
„Про обмеження роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом (крім безалкогольного) на території м.Львова”

1. Опис проблеми.
У Львівську міську раду надходять звернення мешканців міста, керівників навчальних закладів, депутатів міської ради про те, що поблизу навчальних і дошкільних закладів розміщені кіоски, павільйони та інші об’єкти торгівлі, у яких здійснюється продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім, при цьому продавцями не вимагається надання документів, які б підтверджували вік покупця.
Також спостерігається збільшення чисельності людей, а особливо молоді, які постійно вживають алкогольні та слабоалкогольні напої, що у свою чергу призводить до звикання, а потім до залежності. Беручи до уваги таку тенденцію, стає зрозумілим поступове зростання кількості злочинів скоєних у стані алкогольного сп'яніння. Також суттєвою проблемою є постійне скупчення людей біля МАФів та стаціонарних об'єктів торгівлі з цілодобовим режимом роботи у нічний період часу, що спричиняє значне порушення тиші та призводить до численних скарг мешканців міста.

2. Мета регулювання.
- зменшення вживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива через заборону їх реалізації в тимчасових спорудах торговельного призначення для здійснення підприємницької діяльності;
- зменшення кількості злочинів, що скоєні особами у стані алкогольного сп’яніння;
- дотримання закладами торгівлі та дрібнороздрібнороздрібної мережі правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями;

3. Механізми та заходи.
Механізмом досягнення цілей регулювання є:
-прийняття ухвали про обмеження роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) на території м.Львова;
- посилення контролю зі сторони правоохоронних органів, захисту прав споживачів щодо дотримання правил реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (окрім безалькогольного);
- посилення контролю зі сторони органів податкової інспекції, захисту прав споживачів, правоохоронних органів щодо дотримання правил реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива (окрім безалькогольного);
- припинення видачі та анулювання вже виданих регіональним департаментом контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Львівській області ліцензій на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами у місцях, заборонених органами місцевого самоврядування.

4. Альтернативи.
- збереження існуючого стану у порядку торгівлі підакцизними товарами у м.Львові;
- прийняття запропонованого регуляторного акту, який сприятиме створенню ефективного організаційно-правового та соціально-економічного механізму впливу на діяльність суб'єктів господарювання у сфері протидії проявам пияцтва і алкоголізму на території міста.

5. Вигоди та витрати.
Львівська міська рада:
Вигоди:
- збереження здоров'я мешканців міста;
- зменшення правопорушень серед молоді;
- захист населення від негативного впливу шумового навантаження;
- зменшення скарг від мешканців міста щодо порушень громадського порядку.
Витрати:
- зменшення податкових надходжень до бюджету.
Суб'єкти господарювання:
Вигоди:
- дотримання чинного законодавства.
Витрати:
- зменшення доходів від діяльності закладу у зв'зку з обмеженням реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива.
Мешканці міста:
- зменшення кількості правопорушень, пов'язаних з надмірним споживанням алкогольних напоїв;
- зменшення порушень громадського порядку у нічний період доби;
- покращення умов проведення дозвілля мешканцями м.Львова.

6.Очікувані соціально-економічні наслідки запровадження передбачених заходів.
- зменше споживання мешканцями міста алкогольних напоїв;
- пропагування здорового способу життя та дозвілля для молоді;
- зменшення надходжень від сплати податків від ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Індикатор ефективності
Проекту ухвали міської ради
Про обмеження роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) на території м.Львова”.

Цільова група: СПД –власники тимчасових спорудах торговельного призначення для здійснення підприємницької діяльності.
Орієнтовний термін повторного дослідження: через 1 рік після проведення базового дослідження. Базове дослідження - на початку дії рішення виконавчого комітету.

1. Індикатор ефективності.

- зменшення кількості звернень громадян щодо порушень правил торгівлі алкогольними виробами закладами торгівлі та дрібнороздрібної мережі;
- позитивна динаміка зменшення кількості протоколів про адмінпорушення, складених контролюючими органами відповідно до чинного законодавства.


Експертний висновок:




Назад