Дата оприлюднення: 1. Викласти назву рішення у новій редакції: «Про затвердження Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади». 2. Викласти преамбулу рішення у новій редакції: «Керуючись Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні“, “Про регулювання містобудівної діяльності“, “Про основи містобудування в Україні“, “Про благоустрій населених пунктів“, “Про охорону культурної спадщини“, Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067, ухвалою міської ради від 21.04.2011 № 376 “Про Правила благоустрою Львівської міської територіальної громади“, з метою встановлення правил, підстав та чіткої процедури розміщення малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади, збереження автентичності історичного середовища та туристичної привабливості виконавчий комітет вирішив:» 3. Викласти пункт 1 рішення у новій редакції: «1. Затвердити Порядок розміщення малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади (додається)». 4. Викласти пункт 4 рішення у новій редакції: «4. Департаменту містобудування забезпечити видання у друкованому вигляді Порядку встановлення малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади з ілюстрованими рекомендаціями з метою інформування суб’єктів господарювання та інших зацікавлених осіб щодо застосування Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади». 5. Викласти пункт 7 рішення у новій редакції:
Додаток
ПОРЯДОК розміщення малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади 1. Загальні положення 1.1. Порядок розміщення малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади (далі-Львівської МТГ) (надалі – Порядок) розроблений відповідно до Законів України “Про рекламу“, “Про охорону культурної спадщини“, “Про місцеве самоврядування в Україні“, “Про адміністративні послуги“, “Про регулювання містобудівної діяльності“, “Про основи містобудування в Україні“, “Про благоустрій населених пунктів“, Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067, ухвали міської ради від 21.04.2011 № 376 “Про Правила благоустрою Львівської міської територіальної громади“. 1.2. Порядок регулює відносини, які виникають у зв’язку з встановленням малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади, розміщення яких передбачено законодавством України, визначає процедуру встановлення архітектурних форм (вивісок) та регулює правові відносини між органами місцевого самоврядування і фізичними та юридичними особами, які виникають у процесі розташування архітектурних форм (вивісок), а також регламентує загальні вимоги до їх розміщення. 1.3. Порядок розроблений з метою захисту культурних та майнових інтересів Львівської міської територіальної громади, юридичних і фізичних осіб, у власності котрих перебувають споруди та будинки, на яких встановлюються малі архітектурні форми (вивіски), та поліпшення зовнішнього вигляду об’єктів благоустрою. 1.4. Порядок є обов’язковим для виконання всіма підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності та відомчої належності, а також фізичними особами – підприємцями та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність (у тому числі нотаріусами, адвокатами, експертами, оцінювачами, художниками тощо), які встановлюють малі архітектурні форми (вивіски) на території Львівської міської територіальної громади. 1.5. Дія Порядку не поширюється на відносини, які виникають у зв’язку з встановленням зовнішньої реклами на території Львівської міської територіальної громади. 1.6. Встановлення малих архітектурних форм (вивісок) з порушенням цього Порядку забороняється. 2. Вимоги до малих архітектурних форм (вивісок) 2.1. Вимоги до місця розташування малих архітектурних форм (вивісок): 2.1.1. Малі архітектурні форми (вивіски) повинні встановлюватися у місцях, які б не створювали перешкод для експлуатації будинків і споруд, на яких вони розташовуються. 2.1.2. Розміщення малих архітектурних форм (вивісок) повинно здійснюватися з врахуванням архітектурного вирішення, стилістичних особливостей, декоративних елементів та колористики фасаду, а також місця розміщення існуючих на фасаді, погоджених конструкцій. 2.1.3. Мала архітектурна форма (вивіска) може бути розміщена: 2.1.3.1. Не вище першого поверху або цоколя будівлі (в межах займаних приміщень): 2.1.3.1.1. Біля входу до приміщення (у тому числі у подвір’ї, на сходовій клітці, у коридорі тощо), яке займає суб’єкт господарювання, що встановлює малу архітектурну форму (вивіску). 2.1.3.1.2. Над вхідними дверима, над вітринами та над віконними прорізами. 2.1.3.1.3. На фасаді (вище першого поверху), фронтоні, якщо суб’єкту господарювання на праві приватної власності належить вся будівля. 2.1.3.1.4. На фасаді вище цокольного поверху (у разі відсутності можливості встановлення вивіски в межах займаних приміщень) за умови наявності письмової згоди власників приміщень в межах яких пропонується розміщувати вивіску. 2.1.3.1.5. Між дверними та віконними прорізами (або над ними), які належать суб’єкту господарювання, у межах першого та цокольного поверху, у тому числі якщо немає окремого входу з вулиці у заклад, на якому встановлюється вивіска. 2.1.3.1.6. В існуючих, спеціально передбачених для вивісок будинку площинах, нішах, приставних вітринах тощо. 2.1.3.1.7. На огорожі та її вхідній (в’їзній) брамі, якщо суб’єкту господарювання на законних підставах належить вся будівля та вся земельна ділянка. 2.1.4. Якщо у будівлі знаходиться декілька власників (орендарів) приміщень, зовнішній вхід для яких є спільним, то їх малі архітектурні форми (вивіски) на фасаді повинні розташовуватись на табличках однакового розміру (площею до 0,3 кв. м) та з однакового матеріалу виконання, розміщених праворуч чи ліворуч від входу (в’їзду) у будівлю (приміщення). 2.1.5. За умови відсутності можливості розміщення вивіски на стіні фасаду, мала архітектурна форма (вивіска) може бути розміщена в межах скляної поверхні заповнення прорізів із закриттям не більше ніж 20 % прозорої площини. 2.1.6. Якщо у будинку є декілька власників (орендарів) з окремими зовнішніми входами, то їх малі архітектурні форми (вивіски) на фасаді повинні розташовуватись у межах належних їм входів. Конструкції мають бути виконані з однакового матеріалу та в одному стилі (у вигляді площин з написом або окремих літер). 2.1.7. Конструктивно мала архітектурна форма (вивіска) може складатися з двох елементів. Інформацію про режим роботи закладу розміщувати на скляних поверхнях вхідних дверей. У випадку відсутності скляної поверхні можливе встановлення таблички з графіком роботи на фасаді будинку біля входу. Максимальна площа таблички не має перевищувати 0,15 кв. м. 2.1.8. Рекомендації щодо належного оформлення малих архітектурних форм (вивісок) наведено у додатку до цього Порядку. 2.1.9. Встановлення малих архітектурних форм (вивісок) забороняється: 2.1.9.1. На маркізах та віконницях, якщо вони непередбачені паспортом опорядження фасаду будинку. 2.1.9.2. На фасаді вище рівня перекриття між першим і другим поверхом (за винятком випадку, якщо суб’єкту господарювання належить вся будівля, або на огорожі, якщо суб’єкту господарювання належить земельна ділянка з огорожею). 2.1.9.3. Із закриттям балконів, архітектурного та скульптурного декору фасадів будівель та споруд. 2.1.9.4. Із закриттям скляних поверхонь віконних, вітринних та дверних отворів за винятком п.2.1.5. 2.1.9.5. Із закриттям табличок з назвами вулиць, номерами будинків, охоронних знаків будівель – пам’яток архітектури, табличок з позначенням місця знаходження елементів мереж інженерних комунікацій (пожежних гідрантів тощо), інших табличок з соціально-необхідною інформацією. 2.1.9.6. У вигляді світлових табло та моніторів, світлових коробів, біжучих стрічок, конструкцій з динамічною (пульсуючою) підсвіткою. 2.1.9.7. На приміщеннях (будівлях), невведених в експлуатацію. 2.1.9.8. З розміщенням більше двох конструкцій для одного суб’єкта господарювання. 2.1.9.9. У вигляді кронштейну на фасаді будинку біля вхідних (в’їзних) брам. 2.2. Вимоги до розмірів малих архітектурних форм (вивісок): 2.2.1. Розміри малих архітектурних форм (вивісок) повинні бути масштабними до архітектурного вирішення фасаду будинку та його елементів. Площа поверхні малих архітектурних форм (вивісок) для одного суб’єкта господарювання не може перевищувати 3 кв. м, а у межах історичного ареалу – 1 кв. м. 2.2.2. Висота конструкцій (окремих літер, написів на площинах) має бути пропорційною до розмірів гладких площин чи декоративних елементів фасаду (горизонтальний руст) будинку, на яких вони встановлюються. 2.2.3. Малі архітектурні форми (вивіски) не повинні виходити за межі приміщення, у якому здійснює діяльність суб’єкт господарювання. 2.2.4. Відстань від площини фасаду до лицевої поверхні малої архітектурної форми (вивіски), розміщеної паралельно до фасаду, не повинна перевищувати 0,1 м, при цьому товщина літери не може перевищувати 0,06 м. 2.2.5. Мала архітектурна форма (вивіска) повинна враховувати розмір і місце розташування раніше погоджених та встановлених на цьому ж будинку малих архітектурних форм (вивісок). Перевага надається комплексному підходу до проектування та розміщення кількох вивісок на одному фасаді. 2.3. Вимоги до матеріалів та техніки виконання малих архітектурних форм (вивісок): 2.3.1. Конструкція та матеріал малої архітектурної форми (вивіски) повинні бути стійкими до погодних умов і механічних чинників, зручними у догляді та обслуговуванні. 2.3.2. У зоні охорони ЮНЕСКО та на будинках – пам’ятках архітектури необхідно виконувати малі архітектурні форми (вивіски) з природних матеріалів (метал, кераміка, смальта, цінні породи дерева, камінь, скло), а також використання традиційних для львівських ремесел технік (ковальство, литво, гравіювання, різьба, вітраж, гутне скло, емалі, розпис, мозаїка тощо). З сучасних матеріалів можливо використовувати композит. 2.3.3. Форма, колір, шрифт, матеріал виконання та стилістика малої архітектурної форми (вивіски) повинні бути гармонійними з елементами фасаду, на яких вони розташовуються. 2.3.4. Багатоколірні елементи вивіски (зареєстровані знаки для товарів і послуг) можливо використовувати у вивісці лише як логотип/емблему площа якої не перевищує 1/10 допустимої площі вивіски. Елементи окремих літер можуть бути виконані в одному (максимом двох) кольорах. 2.4. Мала архітектурна форма (вивіска) може бути виготовлена у вигляді: 2.4.1. Окремих об’ємних або плоских літер, прикріплених безпосередньо на стіні або до прозорої основи висота якої не має перевищувати висоту літер або основи в колір фасаду. 2.4.2. Окремих об’ємних літер, прикріплених до спільного каркасу чи іншого профілю, пофарбованого у колір фасаду. 2.4.3. Напису чи зображення на прозорій безколірній площині (скло, акрил) плоскими, об’ємними чи вигравіюваними літерами (для таблиць розміщених біля спільного входу). 2.4.4. Мозаїки, вітражу. 2.4.5. Кам’яної, дерев’яної, металевої площини з різьбленим або гравійованим написом чи зображенням. 2.4.6. Торцевої конструкції на кронштейні (з накладними елементами або касетона з прорізними елементами, кронштейну у вигляді об’ємно-просторової композиції, прапора (площею не більшою 0,5 кв. м та загальною товщиною не більше 0,06 м)), розташованої перпендикулярно до фасаду. При цьому її крайня точка виносу (максимальна довжина елемента кріплення 0,1м) не повинна виступати від стіни більше ніж на 0,8 м, а відстань від його нижньої точки до поверхні тротуару не може бути меншою ніж 2,5 м. 2.4.7. Іншої декоративної конструкції, виконаної на високому мистецькому і дизайнерському рівні, який відповідає стилістиці фасаду та архітектурному середовищу. 2.5. Вимоги до освітлення малих архітектурних форм (вивісок): 2.5.1. Освітлення малих архітектурних форм (вивісок) повинно забезпечувати безпеку експлуатації згідно з діючими державними будівельними нормами та відповідати державним стандартам і вимогам пожежної, електричної та екологічної безпеки. 2.5.2. Джерела освітлення для малих архітектурних форм (вивісок) можуть бути можуть бути: 2.5.2.1. Вмонтовані всередині об’ємних літер. 2.5.2.2. Розташовані між малою архітектурною формою (вивіскою) і площиною фасаду (контражурно освітлюється стіна під малою архітектурною формою (вивіскою) (рекомендовано використовувати у зоні ЮНЕСКО та на будинках – пам’ятках архітектури). 2.5.2.3. Винесені на зовнішніх кронштейнах. 2.3.2.4. В торцевих конструкціях підсвічується лише літери чи зображення, фон залишається без підсвічування (рекомендовано використовувати у зоні ЮНЕСКО та на будинках – пам’ятках архітектури). 2.5.3. Мала архітектурна форма (вивіска) може бути виготовлена зі світлових трубок (неонових або діодних), які формують зображення чи напис (крім зони ЮНЕСКО та будинків – пам’яток архітектури). 2.5.4. Світлове оформлення малої архітектурної форми (вивіски) не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати вікна житлових будинків. 2.5.5. Допускається освітлення малих архітектурних форм (вивісок) іншими сучасними методами, які будуть відповідати вимогам цього Порядку та враховувати стилістику будинку. 3. Порядок узгодження паспорта малої архітектурної форми (вивіски) 3.1. Для узгодження паспорта малої архітектурної форми (вивіски) юридична особа або фізична особа – підприємець (надалі – заявник) або уповноважена ним особа скеровує письмову заяву встановленої форми у департамент містобудування, а у межах історичного ареалу – в управління охорони історичного середовища (всі заяви подаються централізовано через Центр надання адміністративних послуг (надалі – ЦНАП). Для узгодження паспорта комплексного розміщення малих архітектурних форм (вивісок) на фасаді будинку (споруді) документи подає власник будинку (споруди) або уповноважена ним особа. 3.2. До заяви додаються: 3.2.1. Копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. 3.2.2. Копія документа, що посвідчує право власності (оренди) приміщення, у якому здійснюється господарська діяльність. 3.2.3. Копія свідоцтва про надання правової охорони в Україні власним товарним знакам, знакам обслуговування, логотипам (у разі їх використання на малій архітектурній формі (вивісці). 3.2.4. Копія технічного паспорта орендованого чи власного приміщення. 3.2.5. Кольоровий паспорт малої архітектурної форми (вивіски) у трьох примірниках, який повинен визначати основні характеристики малої архітектурної форми (вивіски) (розміри, матеріали виконання тощо). 3.2.6. Копію документа про відповідну освіту виконавця (архітектор, дизайнер). 3.3. Паспорт малої архітектурної форми (вивіски) складається з: 3.3.1. Фото існуючого стану будинку в цілому зі всіма розміщеними на ньому конструкціями. 3.3.2. Візуалізації малої архітектурної форми (вивіски) на фасаді (фронтальне зображення) з виконанням архітектурної прив’язки конструкції до фасаду з відображенням основних розмірів, місця розміщення вивіски, її габаритів та з врахуванням основних конструктивних елементів фасаду (дверні та віконні отвори, висота та довжина горизонтальних рустів, декоративні елементи, висота поверху). 3.3.3. Перерізу конструкцій малої архітектурної форми (вивіски) з відображенням технології її виконання та з зазначенням габаритів (довжина, висота, товщина), кресленнями вузлів кріплення, даними про матеріали, з яких виготовлятиметься мала архітектурна форма (вивіска). 3.3.4. Деталей шрифтів, зображувальних елементів, логотипів відповідно до свідоцтва на знак для товарів і послуг, зареєстрованих у встановленому порядку із зазначенням всіх розмірів. 3.3.5. На паспорті малої архітектурної форми (вивіски) вказати назву організації заявника-замовника проекту та назву проектної організації або прізвище автора проекту та їх координати, а також підпис та печатку проектної організації (за наявності). 3.4. Процедура розгляду документів щодо розміщення малої архітектурної форми (вивіски) відбувається впродовж тридцяти календарних днів з дати отримання документів ЦНАП. 3.5. Уповноважений орган подає документи на розгляд робочої групи. 3.6. Робоча група при розгляді документів у процесі спільного засідання враховує наявність відповідних дозвільних документів, що підтверджують правомірність проведених змін на фасаді будинку. 3.7. За результатами розгляду робочої групи уповноважений орган готує лист- відповідь. 3.8. Узгоджений паспорт розміщення малих архітектурних форм (вивісок) підлягає внесенню у реєстр погоджених проектів малих архітектурних форм (вивісок), ведення якого забезпечує комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“. 3.9. Паспорт розміщення малих архітектурних форм (вивісок) узгоджується та реєструється суб’єкту господарювання на термін, здійснення діяльності в приміщенні. Після завершення терміну здійснення діяльності суб’єкт господарювання зобов’язаний демонтувати конструкцію та привести фасад до належного вигляду. 4. Мова вивісок 4.1. Вся інформація на малій архітектурній формі (вивісці) здійснюється українською мовою за винятком власних товарних знаків, знаків обслуговування, логотипів, якщо вони зареєстровані власником вивіски у Державному підприємстві “Український інститут інтелектуальної власності“ (Укрпатент). При необхідності використання іноземної мови інформація розміщується у такому порядку: зліва від входу – українською мовою, справа – дрібнішим шрифтом можливий переклад іншою мовою. 4.2. Знаки для товарів і послуг наводяться на вивісках у тому вигляді, у якому їм надана правова охорона в Україні, відповідно до законодавства, зокрема статті 6 Паризької конвенції про охорону промислової власності. 4.3. Текст малої архітектурної форми (вивіски) не може містити мовних помилок. 5. Контроль за дотриманням Порядку та відповідальність за його порушення 5.1. Моніторинг розміщення малих архітектурних форм (вивісок) на території Львівської міської територіальної громади здійснює комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління “. 5.2. Контроль за дотриманням цього Порядку здійснює уповноважений орган на базі моніторингової системи комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“. 5.3. Відповідальність за розміщення малої архітектурної форми (вивіски) (міцність, стійкість, безпеку, відповідність погодженому паспорту, цілісність фасаду будівлі після монтажу/демонтажу малої архітектурної форми (вивіски) несе власник або уповноважена власником особа. 5.4. Якщо при проведенні робіт з монтажу та демонтажу малої архітектурної форми (вивіски) було пошкоджено фасад (фарбування, декоративні елементи тощо), власник (користувач) малої архітектурної форми (вивіски) зобов’язаний усунути всі пошкодження протягом 10-ти днів за власний рахунок. 5.5. За незадовільний зовнішній вигляд та технічну несправність малих архітектурних форм (вивісок), їх невідповідність вимогам цього Порядку відповідальні особи притягуються до відповідальності згідно з законодавством України. 6. Демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) 6.1. Демонтажу підлягають: 6.1.1. Самовільно встановлені малі архітектурні форми (вивіски). 6.1.2. Малі архітектурні форми (вивіски), встановлені у невідповідності до узгодженого комплексного проекту. 6.1.3. Малі архітектурні форми (вивіски), встановлені у невідповідності до узгодженого паспорта. 6.1.4. Малі архітектурні форми (вивіски), технічний стан яких створює загрозу життю чи здоров’ю людей та/або заподіяння шкоди третім особам, що підтверджується актом з фотофіксацією, підписаним представниками комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“ та власником (балансоутримувачем) будинку. 6.1.5. Самовільно встановлені малі архітектурні форми (вивіски), власників яких встановити не вдалося (суб’єкт відмовився надати дані, передбачені Законом України “Про захист прав споживачів“, що зафіксовано відповідним актом). 6.2. Власникам самовільно встановлених малих архітектурних форм (вивісок) (підпункт 6.1.1) скеровуються вимоги уповноваженого органу (департаменту містобудування) про усунення допущеного порушення. Власникам малих архітектурних форми (вивісок), вказаних у підпункті 6.1.4, вимоги не надсилаються. 6.3. У випадках, зазначених у підпункті 6.1.1, демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) повинен провести власник (користувач) малої архітектурної форми (вивіски) самостійно за власний рахунок у термін, вказаний у вимозі уповноваженого органу. Малі архітектурні форми (вивіски), власники яких не виконали у встановлений термін вимог уповноваженого органу про добровільний демонтаж (або отримання паспорта), та малі архітектурні форми (вивіски), передбачені у підпунктах 6.1.2, 6.1.3, 6.1.4, 6.1.5, вносяться до наказу на примусовий демонтаж. 6.4. Термін, наданий у вимозі для її виконання, не може перевищувати 15 календарних днів. 6.5. Вимога вважається врученою у разі, якщо вона надсилається рекомендованим листом власнику на адресу за місцем реєстрації суб’єкта господарювання. 6.6. Примусовий демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) організовує комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“ за наказом уповноваженого виконавчого органу Львівської міської ради, проект якого готує орган, який здійснює нагляд за станом малої архітектурної форми (вивіски) (комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“). Під час проведення демонтажу можуть бути присутні власник або користувач малої архітектурної форми (вивіски), представники державних органів, міських служб та інших організацій. 6.7. Примусовий демонтаж малих архітектурних форм (вивісок) оформляється актом (2 примірники), який підписують власник (користувач) малої архітектурної форми (вивіски) (у разі його присутності при демонтажі), представник комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“ та представник організації, яка здійснювала демонтаж. До акта додається в обов’язковому порядку фотофіксація місця розташування малої архітектурної форми (вивіски) до і після демонтажу. 6.8. У разі відсутності власника малої архітектурної форми (вивіски) при демонтажі або його відмови від підписання акта демонтажу (про що робиться відповідна відмітка на акті) другий примірник акта комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“ у п’ятиденний термін надсилає поштою за місцем реєстрації власника рекомендованим листом (якщо встановлено його місцезнаходження). Якщо місце реєстрації власника невідоме, комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“ у цей же термін повідомляє про проведений демонтаж та місцезнаходження малої архітектурної форми (вивіски) районний відділ Головного управління Національної поліції у Львівській області (за місцем демонтажу малої архітектурної форми (вивіски). 6.9. Після проведення демонтажу складається акт демонтажу малої архітектурної форми (вивіски) з зазначенням характеру робіт та їх вартості, який підписує комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“ (замовник) та організація або особа (виконавець), які надали послуги з демонтажу. 6.10. Демонтовані малі архітектурні форми (вивіски) зберігаються на складі комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“. 6.11. Компенсація витрат комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“, пов’язаних з примусовим демонтажем, транспортуванням та зберіганням малої архітектурної форми (вивіски), покладається на власника (користувача) демонтованої малої архітектурної форми (вивіски). У разі повторного самовільного встановлення суб’єктом господарювання вивіски за адресою, де самовільно встановлена вивіска уже була демонтована силами комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“, витрати на демонтаж, транспортування та зберігання такої вивіски постійно відшкодовуються суб’єктом господарювання у п’ятикратному розмірі. 6.12. Для повернення демонтованої малої архітектурної форми (вивіски) її власнику (користувачу) необхідно звернутись у комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“ з такими документами: 6.12.1. Заявою на ім’я керівника про повернення демонтованого рекламного засобу. 6.12.2. Документом, який підтверджує право власності (інше майнове право) на конкретну демонтовану малу архітектурну форму (вивіску) у разі наявності. 6.12.3. Документом, який підтверджує компенсацію витрат комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління“, пов’язаних з демонтажем малої архітектурної форми (вивіски), транспортуванням та зберіганням. 6.13. Облік та тимчасове зберігання демонтованих малих архітектурних форм (вивісок) здійснює у встановленому порядку комунальне підприємство “Адміністративно-технічне управління“. Демонтовані малі архітектурні форми (вивіски) зберігаються у спеціально відведених для цього місцях (сховищах, складах тощо). 6.14. Демонтовані малі архітектурні форми (вивіски) підлягають утилізації після публікації у місцевих друкованих засобах масової інформації, якщо: 6.14.1. Після закінчення річного терміну зберігання примусово демонтованих об’єктів їх власники не зголосились за поверненням. 6.14.2. Після закінчення річного терміну зберігання примусово демонтованих об’єктів власники не відшкодували вартості демонтажу, транспортування та зберігання або не надали документів, підтверджуючих право власності (інше майнове право) на цю вивіску. 6.14.3. Власники надали письмову відмову від демонтованої малої архітектурної форми (вивіски) та документи, які підтверджують право власності (інше майнове право) на цю малу архітектурну форму (вивіску). .
Аналіз регуляторного впливу: Аналіз регуляторного впливу прийняття рішення виконавчого комітету Львівської міської ради Про внесення змін до рішення від 11.11.2016 №1025 «Про затвердження Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові». 1. Визначення проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання. Основною проблемою, яку пропонується розв’язати шляхом прийняття цього рішення, є поширення дії даного рішення на території, які увійшли до складу Львівської міської територіальної громади . Зазначені зміни розроблені на підставі Законів України «Про рекламу»,«Про основи містобудування в Україні», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Правил благоустрою та утримання території м. Львова», затверджених ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 р. № 376, ухвали Львівської міської ради № 6 від 29.12.2020 р. 2. Визначення цілей державного регулювання. Метою прийняття цих змін є поширення дії даного рішення на території, які увійшли до складу Львівської міської територіальної громади. 3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей. Альтернативою є збереження існуючого стану. У такому разі неможливо буде регулювати розміщення вивісок на територіях, які увійшли до складу Львівської міської територіальної громади (надалі - ЛМТГ), що спричинить хаотичне розміщення вивісок на території ЛМТГ. 3.1.В якості альтернативи для досягнення встановлених цілей пропонуються три способи:
3.2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.
Оцінка впливу на сферу органів місцевого самоврядування.
3.3.Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
3.4.Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання.
Застосування другої альтернативи надасть можливість врегулювати відносини, які виникають у зв’язку з розміщенням вивісок суб’єктів господарювання на територіях, що увійшли до складу Львівської міської територіальної громади, виконувати положення Закону України «Про благоустрій населених пунктів», встановити єдині та прозорі правила для реалізації можливості правомірного розміщення вивісок на новоприєднаних територіях, планування бюджету суб’єктів господарювання, запобігти руйнуванню фасадів будівель та споруд шляхом безконтрольного розміщення, зміни та демонтажу вивісок. Застосування третьої альтернативи також надасть можливість врегулювати відносини, які виникають у зв’язку з розміщенням вивісок суб’єктів господарювання на територіях, що увійшли до складу Львівської міської територіальної громади, виконувати положення Закону України «Про благоустрій населених пунктів», встановити єдині та прозорі правила для реалізації можливості законного розміщення вивісок на новоприєднаних територіях, планування бюджету суб’єктів господарювання, запобігти руйнуванню фасадів будівель та споруд шляхом безконтрольного розміщення, зміни та демонтажу вивісок. Однак застосування даної альтернативи спричинить затримку її впровадження у часі та зумовлені такої затримкою фінансові втрати (недоотримання доходів бюджету через зниження дохідності діяльності субЄєктів господарювання). 3.5. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.
Реалізація запропонованого регуляторного акта (альтернативи 2) забезпечить дотримання єдиного прозорого механізму взаємодії органів місцевого господарювання та суб'єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта. Здійснення контрольного нагляду за додержанням вимог цього регуляторного акта буде здійснюватись постійно виконавчим комітетом Львівської міської ради. На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього регуляторного акта органами влади, фізичними та юридичними особами, запровадження регуляторного акта не передбачає заподіяння шкоди внаслідок його дії. Перевагою впровадження регуляторного акта є врегулювання правовідносин між суб'єктами, на яких розповсюджується дія регуляторного акта, та органом місцевого самоврядування, створення умов для реалізації прав суб'єктами у цій сфері. 4. Механізми і заходи, які прогнозуються для розв’язання проблеми. Механізм, закладений в основу проекту рішення полягає у встановленні єдиного порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) усіх на територіях, які увійшли до складу Львівської міської територіальної громади. 5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей шляхом прийняття регуляторного акта. Запровадження запропонованого механізму надасть можливість суб’єктам господарювання, які здійснюють свою діяльність на територіях, які увійшли до складу Львівської міської територіальної громади, розуміти процедуру правомірного розміщення вивісок своїх закладів порахувати вартість своїх витрат на виготовлення паспортів вивісок і спрогнозувати свої прибутки реалізації своїх товарів та послуг в повному обсязі. Реалізація даного регуляторного акта не несе за собою адміністративно-облікових витрат у перший рік реалізації та подальших за 5 років., однак загалом сприятиме збільшенню надходжень до бюджету від збільшення дохідності від реалізації товарів та послуг суб’єктами господарювання. Для регулювання діяльності з моніторингу стану правомірності розміщення вивісок суб’єктів господарювання Львівської міською радою покладено відповідні функції на департамент містобудування Львівської міської ради та КП «Адмінітратино-технічне управління». Підготовка документів не потребує наявності кваліфікаційних або ліцензійних сертифікатів. Передбачаються витрати робочого часу учасників процедури. Населення міста буде проінформовано через засоби масової інформації. У зв'язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, складає 100%, здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб'єктів малого підприємництва М-тест (додано до аналізу регуляторного впливу). 6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта. Даним рішенням чітко визначено поширення даного рішення на території, які увійшли до складу Львівської міської територіальної громади, регламентовано порядок розміщення вивісок суб’єктами господарювання, також прогнозується збільшення надходжень до бюджету від збільшення дохідності від реалізації товарів та послуг суб’єктами господарювання. 7. Строк чинності рішення виконкому. Постійно. 8. Визначення показників результативності рішення виконкому. Базове відстеження показників результативності рішення виконкому буде здійснюватись через 6 місяців після набуття ним чинності. Повторне відстеження показників результативності регуляторного акта буде здійснюватись через 1 рік після набуття ним чинності. Періодичне відстеження показників результативності регуляторного акта буде здійснюватись через 3 роки після проведення повторного відстеження показників результативності регуляторного акта. 9. Визначення заходів, за допомогою яких буде відстежуватись результативність регуляторного акта. Відзначення та оцінка результатів реалізації рішення виконкому буде відзначатися аналізом застосування вищевказаних змін до Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у Львівській МТГ, їх впливу на взаємовідносини Львівської міської ради та суб’єктів, що розміщують вивіски своїх закладів на території Львівської міської територіальної громади. ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест) Керуючись Законами України «Про рекламу»,«Про основи містобудування в Україні», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Правилами благоустрою та утримання території м. Львова», затвердженими ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 р. № 376, ухвалою Львівської міської ради № 6 від 29.12.2020 р., ухвалою Львівської міської ради № 7 від 29.12.2020 р., з метою поширення дії рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 11.11.2016 № 1025 «Про затвердження Порядку розміщення малих архітектурних форм (вивісок) у м. Львові» на території, які увійшли до складу Львівської міської територіальної громади для розміщення вивісок суб’єктами господарювання на новоприєднаних територіях. 1. Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з "01" червня 2021 до "31" липня 2021.
2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі): кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 100 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 20 (одиниць) та мікропідприємництва 80 (одиниць); 3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання Проект даного регуляторного акта розроблений з метою:
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання. Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: Львівська міська рада (назва державного органу)
______ * Вартість витрат, пов'язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік. Якщо державне регулювання передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу), необхідно визначити повний запланований річний бюджет нового органу (структурного підрозділу) 0 х 5 років = 0 гривень. Утворення нового державного органу або нового структурного підрозділу діючого органу не вимагається. 4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Проект рішення розповсюджується на сферу інтересів суб’єктів господарювання, які розміщуватимуть вивіски своїх закладів на території Львівської міської територіальної громади. Для суб’єктів господарювання корегуючим (пом’якшувальним) заходом у цьому випадку є те, що розміщуючи вивіски, вони матимуть можливість збільшити свій дохід від реалізації товарів та послуг, а отримані прибутки скерувати на власні потреби. Експертний висновок:
Розробник: відділ архітектури департаменту містобудвання Львівської міської ради
|
Назад